سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نگهداری و مراقبت موقت کودک و نوجوان مراکز سازمان بهزیستی کشور در خانواده در قالب طرحی به نام «خانواده میزبان» به معنای فرزندخواندگی نیست و قرار نیست اسم کودک وارد شناسنامه خانواده شده یا بخشی از اموال خانواده به نام کودک شود.

تهران - ایرنا - رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر لزوم صدور احکام جایگزین حبس متناسب با جرم و در چارچوب قانون گفت: محاکم در صدور این نوع از احکام، اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند.

کیش - ایرنا - سلامتی همواره یکی از مولفه‌های اساسی و نگرانی‌های روزمره انسان‌ها به شمار می‌رود که یکی از مهمترین و حیاتی ترین سرمایه‌های اجتماعی جوامع محسوب می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمین و بوم سازگان‌های موجود در آن، خانه ما است. به منظور حفاظت از زمین از یک سو و تامین نیازهای نسل امروز و فردا از دیگر سو، ناگزیر از هماهنگی انسان با طبیعت و زمین هستیم.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان غذا و دارو، تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال 1403 را ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - رییس گروه خدمات پاراکلینیک، توانبخشی و پیراپزشکی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: افراد کم توان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران علاوه بر پوشش بیمه‌ای 59 خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

تهران - ایرنا - جلسه هماهنگی هیات اجرایی دبیرخانه دائمی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت با ستادهای استانی این رویداد ملی به صورت برخط برگزار و بر لزوم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان با هدف تقویت ابعاد رسانه‌ای و تبلیغاتی این رویداد مهم ملی تاکید شد.

تهران - ایرنا - کارنامه جنایت‌های اعضای گروهک تروریستی منافقین؛ این داعشی‌های دهه 60، تاریخی سیاه و ضد بشری را روایت می‌کند و سند قتل عام بیش از 17 هزار غیرنظامی ایرانی است؛ منافقانی که در برهه‌های زمانی مختلف مصادیق وحشیانه‌ای از جنایت علیه بشریت را از خود نشان دادند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: شهریه هر مدرسه متناسب با امکانات و عملکرد مدرسه و با درنظر گرفتن شهریه سال گذشته متفاوت است و به محض تکمیل بارگذاری اطلاعات از سوی مدارس، سقف شهریه تعیین می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده» خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برنامه‌های متنوعی بر اساس تصمیمات مشورتی در ستاد برگزاری مراسم روز زمین پاک برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

تهران - ایرنا - دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران بر ضرورت خدمت به بیماران نابارور و جوان در شرایطی که با مشکل کاهش موالید روبرو هستیم، تاکید کرد و گفت: چرا که بحران سالمندی موضوعی است که می‌تواند برای جامعه ما مشکل‌ساز باشد.

تهران - ایرنا - شعار امسال هفته زمین پاک (3 تا 9 اردیبهشت) «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» تعیین شده است. بر این اساس پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» به صورت آزمایشی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شده تا بابی برای کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی باشد.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد با بیان اینکه تزریق واکسن پاپیلوما موثرترین روش پیشگیری از انتقال این ویروس است، گفت: پیشگیری از عفونت‌های ویروسی پاپیلوما سبب کاهش قابل ملاحظه سرطان‌های گردن رحم و سایر بدخیمی‌های مربوط به این ویروس می‌شود.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دوم اردیبهشت به لزوم تقویت مدارس دولتی، حمل دارو در سکوهای اینترنتی، امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان، بحران خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی، آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان، افزایش2برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس، اعزام نخستین گروه پزشکان به حج عمره وتخصیص 7 همت برای اجرای طرح دارویار پرداخته است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با استقبال از بازدید نمایندگان مردم از زندان‌ها گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر حسن اجرای قوانین در قوه قضاییه و حکمرانی در این قوه نظارت داشته باشند.