سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: در سال گذشته بیش از 36 میلیون خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور به‌صورت کاملا رایگان به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه شده است.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز غربالگری پیشگیری از تولید بیماران مبتلا به «اس ام ای» در سالجاری خبر داد و گفت: این کار در دستور کار وزارت بهداشت بود تا از تولد نوزادان مبتلا به اس ام ای جلوگیری کنیم.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین از طریق فضای مجازی در شهر تهران در عملیات ضربتی موسوم به «گاندو» خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تصمیم داریم از هوش مصنوعی در مدیریت پسماند استفاده کنیم و برای این منظور پروژه‌ای را تعریف کردیم.

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اینکه چرا اسم پدر و مادر از کارت ملی حذف می‌شود و چه چیزی جایگزین آن می شود؛ اظهار داشت: اسم پدر و مادر در ظاهر حذف شده ولی در واقع هم اسم پدر و مادر و هم سایر مشخصات وجود دارد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واجدین شرایط برای دریافت یارانه تغذیه‌ای می‌توانند به مراکز بهداشتی کشور مراجعه کرده و بهورزها و مراقبان تغذیه‌ای، کودک 6 ماه تا پنج سال را مورد ارزیابی تغذیه‌ای قرار می‌دهند.

تهران - ایرنا - مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران گفت: پسماندسوزی اطراف شهر تهران به ویژه نیمه دوم سال منبع آلودگی هوا است؛ در تلاشیم این روند امسال به صفر برسد و تا حداقل کاهش یابد.

تهران - ایرنا - شعبه 55 دادگاه عمومی و حقوقی تهران، دولت آمریکا را با شکایت 15 نفر از زندانیان سیاسی به دلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت یک میلیارد و نود و یک میلیون و هشتصد و چهل هزار دلار محکوم کرد.

تهران - ایرنا - نایب رییس انجمن علمی گفتاردرمانی ایران، مداخلات زودهنگام را در رفع اختلالات گفتار و زبان بسیار مهم دانست و گفت: به محض بروز مشکلات گفتار، زبان و بلع در هر سنی، مراجعه سریع به مراکز درمانی و توانبخشی می‌تواند در درمان موثر باشد.

تهران - ایرنا - نتایج برخی از مطالعات حاکی از این است که آموزش شیوه استفاده و برداشت از منابع طبیعی، امکانات زیست محیطی و فرهنگ زیستن با طبیعت بر مبنای تعالیم اسلام و ایجاد روحیه مسئولیت پذیری در زنان موجب ارتقای مشارکت آنها در حفظ محیط زیست می‌شود.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر مخلوطی از آسفالت را بر پایه پسماند تصفیه روغن موتور ساختند که میزان نشر آلاینده‌های محصول نهایی کمتر از حداکثر مجاز است.

تهران - ایرنا - مدتی طول کشید تا در خانه باز شد؛ پسر سراغ مادر فلج را گرفت، پرستار ابتدا من من کنان می‌خواست پسر را بفرستد برود اما فرزند با پافشاری به اتاق مادر می‌رود و از روی کف گوشه لب، متوجه پاکت‌فریزرهایی می‌شود که در دهان مادر چپانده شده است. این صحنه غم‌انگیز زنگ هشداری برای خانواده‌هایی است که به دنبال پرستارند؛ مراقب پرستارنماها باشید.

تهران - ایرنا - نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزودن برچسب میزان کالری غذاها در منوی رستوران‌ها، می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.

تهران - ایرنا - فرماندهی انتظامی کشور اعلام کرد: اجرای طرحِ نور منطبق با خواست و ساخت عمومی جامعه و مسئولان اجرایی کشور و براساس وظایف محوله به پلیس بعنوان مجری قانون در کنار دیگر ماموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت.

سمنان - ایرنا - معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: موضوع انعطاف شغلی بانوان و دغدغه مادران شاغل از برنامه‌های در دست پیگیری دولت سیزدهم است.

تهران - ایرنا - مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.