سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر هیات ممتحنه رشته طب سنتی و تاریخ پزشکی با اشاره به شعار دومین روز هفته سلامت «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» از اجرایی شدن طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی در 10 استان خبر داد.

تهران - ایرنا - مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری تولید و مصرف بهینه آب در این استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این که مصرف نمک و شکر در ایران چهار برابر استاندارد جهانی است بر ضرورت کاهش مصرف آن ها تاکید کرد.

تهران - ایرنا - رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی ماهر و مومن در آموزش و پرورش گفت: به هر فرزندی از ایران به عنوان یک استعداد و سرمایه نگاه می‌کنیم.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش ورزش‌، مهارت‌آموزی و اردوهای دانش آموزی را بسترهای مهم انجام کار تربیتی برشمرد و از تدوین آیین‌نامه ملی اوقات فراغت خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی توضیح داد و نسبت به تهیه زالو از مسیرهایی غیر از داروخانه و خارج از زنجیره سلامت هشدار داد.

تهران - ایرنا - معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو از تخصیص هفت همت برای اجرای طرح دارویار در فروردین امسال خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: پیشرفت‌ها باید برای دانش‌آموزان روایت شود زیرا اگر روایت خود را بیان نکنیم، دشمنان روایت دروغین را عنوان می‌کنند.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از افزایش نرخ حق‌التدریس معلمان تا 2 برابر خبر داد و گفت: باقی‌مانده حقوق خرید خدماتی‌ها تا هفته معلم پرداخت می‌شود.

تهران - ایرنا - تعرفه‌های پزشکی و میزان رشد ارقام آن به مهمترین موضوع نظام سلامت تبدیل شده است، دولت هر سال با توجه به بودجه خود تعرفه‌های پزشکی را افزایش می‌دهد، اما جامعه پزشکی و حتی شورای عالی بیمه، ارقام دیگری را اعلام می‌کنند، فاصله‌ای که به مهمترین چالش نطام سلامت در ایران تبدیل شده است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو از تدوین آیین‌نامه مشترک وزارت بهداشت با وزارت ارتباطات برای راه‌اندازی سکوهای اینترنتی حمل دارو در کشور خبر داد و تاکید کرد: این سکوها فروش اینترنتی دارو نیست بلکه دارو در محیطی امن برای در اختیار گرفتن بیمار حمل می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور اسناد الکترونیک خبر داد و گفت: برای نخستین بار شرکت‌ها اسنادی دریافت می‌کنند که دارای هولوگرام است و با اسکن رمزینه صریح (QRCode) روی سند، بخشی از اطلاعات ثبت شده آن مجموعه قابل رویت خواهد بود.

تهران - ایرنا - در شرایطی که حداقل 40 درصد اقتصاد جهان و 80 درصد نیازهای بشر وابسته به منابع تنوع زیستی، ذخایر ژنتیکی و مشتقات زیستی است و ایران نیز به دلیل برخورداری از 11 اقلیم آب و هوایی از 13 اقلیم موجود، استثنایی‌ترین کشور برخوردار از این منابع طبیعی خدادادی است اما حراست و بهره‌برداری از بسیاری از گونه‌های زیستی به خصوص حوزه گیاهی کشور مطلوب نیست.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در اول اردیبهشت به الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان، امدادرسانی به سیل‌زدگان، ارائه رایگان36میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان، آغاز غربالگری پیشگیری از تولدبیماران مبتلا به اس‌ام‌ای، محکومیت یک میلیارد دلاری آمریکا، واریز 31 هزار میلیارد ریال برای فرهنگیان بازنشسته وکاهش پسماندسوزی اطراف تهران پرداخته است.

تهران - ایرنا - نرخ جدید جریمه‌های رانندگی بنابر اعلام رئیس پلیس راهور فراجا قرار بود از 25 فروردین 1403 اعمال شود که با گذشت حدود یک هفته از موعد مقرر هنوز این مسئله اجرایی نشده است.

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران، تولیدکنندگان را به مثابه «نخبگان امر اقتصاد» و «فرماندهان و میدان‌داران جنگ اقتصادی» ارزیابی کرد و گفت: ضرورت دارد تا نظرات و پیشنهادات تولیدکنندگان و صنعت‌گران در بخش‌های حاکمیتی و دولتی به‌نحو کارآمد و اثربخش در تعیین سیاست‌ها و تدوین برنامه‌ها، مورد توجه قرار گیرد.