سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران_ایرنا_در ابتدای هفته زمین پاک، مسئولان و خبرنگاران محیط زیست از محل‌های تولید، توزیع و بازیافت کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف و همچنین آلودگی و آسیب‌های آن‌ها بازدید کردند. راهکار سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش این کیسه‌ها، در قدم اول ممنوعیت ارائه رایگان آن‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که از سوم اردیبهشت آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نسبت به سوءمصرف مخدرهای توهم‌زا هشدار داد و گفت: اگر فردی بیماری زمینه‌ای مربوط به روان داشته باشد، بیماری او با مصرف مواد روان‌گردان و توهم‌زا تشدید شده و می‌تواند تبدیل به مشکلی حاد و خطرناک شود.

تهران - ایرنا - از آن‌جایی که سلامت روحی پزشک، هم بر زندگی خود او و هم بر زندگی بیمار اثرگذار است، دربرخی کشورها وضعیت سلامت روحی دانشجویان، پیش شرط ارائه مجوز کار پزشکی است. اما آیا در ایران پایش سلامت روحی دانشجویان رشته پزشکی جدی گرفته می‌شود؟

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر ایران در دیدار با دستیار رئیس بریکس در امور غیرنظامی، هلال احمر ایران را به عنوان گزینه اصلی ریاست کارگروه سلامت این مجموعه معرفی کرد.

تهران - ایرنا - مرکز اطلاع رسانی پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: لینک‌های منتشره در خصوص ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب از جانب پلیس نیست.

تهران - ایرنا - «طراحی و ساخت بیوسنسور الکتروشیمیایی برای تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک» عنوان رساله دکتری یکی از پژوهشگران کشورمان است که با حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام شده است.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری با بیان اینکه امسال زمان ثمردهی برنامه‌ریزی‌های دولت در حوزه حقوق کودکان است، گفت: همه مقدمات کار و فعالیت هم در حوزه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و هم در حوزه آسیب‌های اجتماعی فراهم آمده تا برنامه‌ها را به صورت جدی پیگیری کنیم.

تهران - ایرنا - معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر شناخت نیاز جامعه برای انتقال مفاهیم را از مهمترین نیازهای حوزه مقابله با اعتیاد دانست و گفت: هنر و موسیقی بیش از هر متغییر دیگری امروز بر جوانان اثرگذار است و باید از این ظرفیت در حوزه پیشگیری از اعتیاد استفاده حداکثری شود.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از اعزام نخسین گروه پزشکان داوطلب ایرانی این مرکز برای خدمات رسانی به زائران حج عمره خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگی، هنری، ادوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیش‌بینی حضور چهار میلیون دانش‌آموز در برنامه‌های اوقات فراغت تابستان امسال، گفت: ثبت‌نام در این برنامه‌ها از روز سه‌شنبه اول خرداد آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: علی رغم وجود بیش از 90 هزار پزشک عمومی در کشور، درصد پر شدن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی در مرز بحران قرار دارد.

تهران - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان تهران از اختصاص دادن یکی از خطوط صدای مشاور بهزیستی با شماره 1480 به مشاوره‌های طرح میزبان (مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان تحت پوشش مراکز بهزیستی) از ساعت 8 صبح الی 12 شب خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کشور بیش از 2.5 میلیون سفیر سلامت داریم و پیش‌بینی کرده‌ایم که این تعداد را به 4 میلیون نفر افزایش دهیم.

تهران - ایرنا -«تاخیر در ازدواج» و «چالش‌های فراروی فرزندآوری» دو مساله مهم پیش روی الزامات و سیاست‌های جمعیتی است که در سال 1402 نیز نمودها و آثار آن آشکار شد.

تهران - ایرنا - ارگان‌های امدادی در سیلاب‌ها اخیر کشور که استان‌های جنوبی را تحت تاثیر قرار داد، حضور به موقع داشتند اما شاید شدت و گستردگی حوادث امدادرسانی را در برخی مناطق با کندی مواجه کرد.

تهران - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس از تحویل یک راس بره میش وحشی به این اداره خبر داد و گفت: به منظور نگهداری موقت و تیمار، این بره میش وحشی به مرکز بازپروری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد تا پس از بهبودی به دامان طبیعت بازگردد.