سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است، گفت: امروز حدود 17 میلیون دانش‌آموز برای این تربیت می‌شوند که چرخ‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را به حرکت درآورند.

تهران - ایرنا - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان می‌توانند برای 4 درس امتحانات نهایی با نمره 7 به بالا از تک ماده استفاده کنند و فارغ‌التحصیل شوند.

تهران - ایرنا - حقوقدان و پژوهشگر حقوق عمومی، سرقت‌های خرد را قابل پیگیرد قضایی دانست و در عین حال گفت که مالباختگان این نوع سرقت‌ها با توجه به صرف زمان، هزینه و در نظر گرفتن تورم که در طول فرایند رسیدگی به پرونده از ارزش مال مسروقه نیز کاسته می‌شود، پیگیری قضایی را مقرون به صرفه نمی‌دانند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وهشتم فروردین به ابلاغ سند تحول وتعالی قوه قضاییه، بررسی زورگیران اتوبان صدر، هشدار شبکه شاد به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات، تدوین سند سلامت روانی جامعه، بهره‌برداری از 5طرح اشتغالزایی خرد، تعطیلی بیش از پنج هزار مرکز درمانی غیرمجاز، کشف محموله شیشه و تریاک ولزوم شفافیت در زنجیره تولید، مصرف وفروش نفت پرداخته است.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز از سوی سازمان هواشناسی، از هم میهنان خواست از سفرهای غیرضروری به استان‌های جنوب شرقی پرهیز کنند.

تهران - ایرنا - سازمان تأمین‌اجتماعی فهرست و دستمزد فعالیت‌های مشمول دستمزد مقطوع صنوف را برای سال 1403 اعلام کرد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در هفت استان کشور، از امدادرسانی به بیش از 200 نفر از افراد حادثه‌دیده خبر داد.

تهران - ایرنا - گشت مشترک تعزیرات حکومتی از داروخانه‌های معروف عرضه‌کننده داروهای کمیاب با چند برابر قیمت، تخلف گران‌فروشی دارو کشف شد.

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر که در صدر هیات قضایی برای شرکت در نخستین نشست کمیته مشترک قضایی سه جانبه ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم وارد دمشق شد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام اینکه از دیروز (27 فروردین) فرآیند ارتقای زیرساخت نسخه نویسی الکترونیک آغاز شده که مستلزم ایجاد توقف در برخی سرویس های نسخه نویسی الکترونیک است، گفت: این وقفه طی مدت 72 ساعت و با بروز رسانی سیستم از بین می رود.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از ادامه آماده باش دستگاه‌های امدادی در 5 استان خبر داد و از هموطنان خواست تا از انجام سفرهای غیرضرور به مناطق جنوبی کشور بپرهیزند.

تهران - ایرنا - طبق تحقیقی که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی انجام شده، حدود 30 درصد از دستیاران پزشکی به خودکشی فکر می‌کنند. افزایش خودکشی رزیدنت‌ها دلایل متعددی دارد که مهمترینِ آن‌ها به گفته رزیدنت‌ها شیفت کاری سنگین، درآمد پایین و نگاهی فانتزی جامعه به رشته پزشکی‌ست.

تهران - ایرنا - رئیس دیوان عالی کشور با اشاره عملیات «وعده صادق» گفت: دفاع مشروع و پیروزی غرورآفرین فرزندان رشید ایران اسلامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وعده الهی را تحقق بخشید.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: عملیات «وعده صادق» صرفاً در حد یک اقدام تنبیهی تحقق یافت و سبب ایجاد تحول در معادلات جهانی و منطقه‌ای شد؛ حتی برخی کارشناسان و صاحبنظران از جبهه دشمن، اعلام داشتند که باید وضعیت قاره آسیا را به قبل و بعد از عملیاتِ «وعده صادق» تقسیم کرد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش دو برابری بسیاری از شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی 1403 نسبت به سال گذشته خبر داد.