سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: همواره باید در رسیدگی به پرونده‌های جرایم مطبوعاتی مصالح جامعه مورد توجه قرار گیرد و میان روشنگران افکار عمومی و اشخاصی که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند، تفاوت قائل شد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به افزایش 32 درصدی کشفیات این مجموعه گفت: نوروزی 1403 نسبت به سال قبل کاهش 22 درصدی در انواع‌سرقت‌ها داشتیم.

تهران - ایرنا - مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت بهداشت و حضور فعالان این حوزه از 15 تا 18 اردیبهشت در شهر مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از 600 خانواده جهت حضور کودکان بهزیستی در خانواده خود ثبت‌نام کردند، گفت: تاکنون 87 کودک در 13 استان وارد خانواده میزبان شده‌اند.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به بیان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده سلامت جسمی زائران حج 1403 پرداخت و گفت: بررسی سلامت جسمی 95 درصد از زائران به پایان رسیده است.

تهران - ایرنا - مهلت ثبت‌نام داوطلبان در آزمون پذیرش در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال 1403 تا 31 فروردین ماه تمدید شد.

تهران - ایرنا - قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: جمهوری اسلامی پس از چهار دهه تلاش امروز در حوزه‌های مختلف پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد و مواد مخدر به خودکفایی رسیده و نیاز به خارج ندارد.

تهران - ایرنا - تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال 1403 در چهار حوزه تخصصی معاینات، تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون‌ها اعلام شد.

تهران - ایرنا - زمان‌بندی سامانه انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در نیمسال اول سال تحصیلی 1404-1403 اعلام شد که بر این اساس، سامانه مذکور از ابتدای اردیبهشت فعال می شود.

تهران - ایرنا - قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بانک مرکزی را به پرداخت تسهیلات و وام ازدواج به منظور حمایت از جوانان برای ازدواج مکلف کرده است؛ موضوعی که هر ساله بررسی و با تصویب بودجه، ابلاغ و اجرایی می‌شود تا ایران را از چاله جمعیتی خارج و از مشکلات ناشی از کاهش جمعیت و نیروی کار در آینده بکاهد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 12 هزار محصول مکمل داریم که از سازمان غذا و دارو برای تولید آن مجوز گرفتند، گفت: سالانه حدود 250 میلیون عدد از مکمل‌های دارویی، غذایی و فرآورده‌های گیاهی را شناسه‌گذاری می‌کنیم.

تهران - ایرنا - رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امدادرسانی به یک هزار و 350 نفر در سیلاب‌های اخیر خبر داد و گفت: در این مدت 63 عملیات امدادی در هفت استان انجام گرفت.

تهران_ایرنا_لکه ننگ زمین‌خواری و جنگل‌زدایی بر پیشانی بزرگترین برندهای لباس اروپایی! این واقعیت را محققان سازمان غیردولتی Earthsight کشف کردند. آن‌ها با ردیابی 800 هزار تن پنبه تولیدی در زمین‌های کشاورزی سرادو در برزیل، به این برندها رسیدند. زمین‌هایی که با قطع درختان جنگل و تغییر کاربری غارت شده‌اند.

تهران - ایرنا - رئیس انجمن تولید کنندگان داروهای طبیعی، فرآورده‌ها و طب سنتی ایران گفت: 4400 فرآورده طبیعی و بیش از 2 هزار فرآورده سنتی در بازار دارویی وجود دارد و تولید داروهای گیاهی تنها صنعت علمی است که دانش مستقیما به تولید محصول در آن می‌انجامد.

تهران - ایرنا - مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزگاری باید نسبت به تکمیل کاربرگ‌های مورد درخواست اقدام کنند و همچنین هریک از داوطلبان معرفی شده چندبرابر ظرفیت، موظف هستند طبق مفاد اطلاعیه سازمان سنجش و براساس تقویم زمان بندی در فرایند بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و سایر مراحل حضور یابند.

تهران - ایرنا - دبیر کمیته شیر وزارت آموزش و پرورش گفت: شیر استریل فرادما در مدارس توزیع می‌شود که مخاطرات آن بسیار کمتر است اما چالشی که در توزیع شیر مدارس با آن مواجه بودیم، تأمین پاکت شیر است؛ هم‌اکنون در کشور توان تولید 200 میلیون پاکت شیر را داریم اما در طرح شیر مدارس به 400 میلیون پاکت نیاز است.