دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک روز یکشنبه در شرایط ناسالم قرار دارد.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به افتتاح 15 مدرسه با 100 کلاس درس توسط رییس جمهور امروز از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: در این 2 سال دولت سیزدهم تاکنون 93 پروژه با 411 کلاس درس و اعتبار چهار هزار و 300 میلیارد ریال در آموزش و پرورش استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است.

اصفهان - ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: حدود 45 درصد از تصادفات استان به‌سبب خواب‌آلودگی رانندگان رُخ می‌دهد که در بیشتر مواقع به واژگونی خودرو و جان باختن مسافران منجر می‌شود.

بیرجند - ایرنا - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: مراسم تشییع پیکر شهیدان مدافع امنیت، سرهنگ دوم "حسن طاهری" و ستوان‌دوم "سجاد زارع مقدم" در شهرستان‌های نهبندان و قاینات برگزار می‌شود.

مشهد - ایرنا - مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سه هزار و 212 کیلوگرم مواد غذایی فاسد یا غیربهداشتی از آغاز طرح بهداشتی و نظارتی ویژه دهه پایانی ماه صفر از 15 شهریورماه تا 25 شهریورماه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی شناسایی، جمع‌آوری و نابود شده است.

زاهدان - ایرنا - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام باند قاچاق با کشف بیش از نیم تن انواع موادمخدر در استان خبر داد و گفت: در این درگیری‌های مسلحانه هفت قاچاقچی موادفیونی دستگیر شدند.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز اورژانس استان تهران گفت: 24 هزار و 612 ماموریت اورژانس استان تهران در هفته گذشته ثبت شد که از این تعداد، پنج هزار و 530 نفر به مراکز درمانی منتقل و 19 هزار و 82 مورد نیز از خدمات اورژانس استفاده کردند.

قصرشیرین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب سرپل‌ذهاب سرپل‌ذهاب گفت: یکی از عاملان فراخوان به تجمع غیرقانونی و اغتشاش با رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این شهرستان دستگیر شد.

تهران - ایرنا - انستیتو پاستور ایران در برنامه مهارت آزمایی که با هدف بررسی و ارزیابی توانایی آزمایشگاه‌های مرجع کشورها در تشخیص و شناسایی آبله میمونی توسط آزمایشگاه مورد تایید سازمان بهداشت جهانی در آلمان برگزار شد، درجه عالی را کسب کرد.

قم - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: پرونده یک شرکت متخلف چاپ و انتشارات در قم که با دریافت 836 هزار یورو از یک بانک دولتی به بهانه واردات کالا به کشور تعهدات خود را اجرا نکرده بود، در شعبه اول اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم رسیدگی شد.

بیرجند - ایرنا - همزمان با افتتاح 2 هزار طرح آموزشی، تربیتی و پرورشی در سراسر کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور 56 طرح آموزشی شامل 165 کلاس در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

اصفهان - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور کاهش ترافیک در سطح معابر و نواحی مُشرف به فضاهای آموزشی، پارکینگ مدارس این کلانشهر به محل استقرار سرویس دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد.

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: متوسط سن امید به زندگی در استان 78.95 سال بوده که این میزان در زنان 81.3 و در مردان 76.66 سال اعلام شده است.

تهران - ایرنا - هیأت ایران حاضر در چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض اعلام کرد: بر اساس تصمیم کمیته مقرر شد پرونده جنگل‌های دیزمار در قالب پرونده میراث جهانی ارسباران برای یونسکو ارسال شود.

تهران - ایرنا - شهردار تهران گفت: تکمیل مترو مهمترین رویکرد توسعه ناوگان عمومی پایتخت است و در حوزه حمل و نقل پنج موضوع از جمله کاهش ترافیک، ایجاد آسایش و آرامش برای مردم، کاهش آلودگی زیست محیطی، نظم بخشی و ساماندهی عمومی و نوسازی و ایمنی شهر بر مدار حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کنیم.

همدان - ایرنا - محمدرضا شکوهی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی همدان گفت: اورژانس هوایی این استان از ابتدای راه اندازی تاکنون موفق به انجام 651 مورد ماموریت کرده که منجر به نجات جان 800 مصدوم و بیمار شده است. هر ماموریت اورژانس هوایی به طور متوسط 100 میلیون تومان هزینه دارد که از سوی دولت تامین می شود و هیچ هزینه ای از بیماران دریافت نمی شود.