دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زنجان که از جمله مکان‌های مهم و راهبردی در هنگام وقوع حوادث و بحران‌ها به شمار می‌روند به اذعان کارشناسان از ضریب ایمنی پایینی برخوردار هستند و باید برای رفع نقاط ضعف و تقویت ایمنی آنها برنامه ریزی و اقدام شود.

شهرری - ایرنا - برنامه های مدیریت شهری شهرداری منطقه 20 تهران (شهرری) برای بازگشایی مدارس و طرح استقبال از مهر طی جلسه ای صبح امروز / یکشنبه / اعلام شد.

کرمان - ایرنا - مسئولان پلیس راه در سیرجان روز یکشنبه خبری در اختیار رسانه ها قرار دادند که براساس آن سه سرنشین یک خودروسواری در آتش سوزی واقع در کمربندی این شهر به سمت شهرستان شهربابک که 2 شب پیش جان باخته اند و هنوز هویت آنان در دست بررسی است.

نوشهر - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نور از شناسایی و دستگیری قاچاقچیان چوب مجهز به سلاح و بی سیم در این شهرستان (واقع در غرب مازندران) خبر داد.

زنجان - ایرنا - رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: واژگونی یک دستگاه خودرو در جاده ابهر به قیدار 6 مصدوم و یک کشته برجا گذاشت که مصدومان توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک خانم که در پوشش صرافی آنلاین در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کرد، خبر داد.

سنندج - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون نام نویسی 97 درصد دانش‌آموزان استان برای سال تحصیلی 1402-1403 در مدارس قطعی شده است و دانش‌آموزان در این هفته تعیین تکلیف خواهند شد.

تهران - ایرنا - در کنار عوامل دافعه در مبدا مهاجرت، ساختارهای اجتماعی و اقتصادی کشورهای مقصد نیز در جذب نخبگان تاثیرگذار است. جهانی شدن باعث می‌شود افراد بیش از قبل، شرایط کشور و جامعه محلی خود را با سایر جوامع مقایسه کنند.

گنبدکاووس - ایرنا - رییس پلیس راه کشور گفت: جاده‌های کشور و استان گلستان در 2 روز گذشته شاهد حجم بالایی از ترافیک بود، در مجموع خستگی و خواب‌آلودگی مهمترین عوامل وقوع حوادث رانندگی راه‌های کشور به شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - شاخص آلودگی هوا، بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم‌اکنون روی عدد 115 و کیفیت هوا در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) قرار دارد.

تهران - ایرنا - معاون امور هویتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ایجاد سامانه تعاملی «نام» در این سازمان، گفت: این سامانه تحت وب برای مشاهده اسامی مجاز با امکان جستجوی اسامی بر اساس معانی و فراوانی نام‌ها، معیارهای انتخاب نام و مطابق با گویش‌های رایج کشور همچنین با داشتن امکان ارائه مشاوره بر خط در زمینه انتخاب «نام» ایجاد شد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های مزمن کلیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ثبت حدود 74 هزار بیمار دیالیزی و پیوند کلیه در کشور اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از این بیماری باید از خوردن غذاهای پرنمک که آسیب‌رسان کلیه‌ها و تشدیدکننده فشارخون هستند خودداری شود.

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد که همزمان با شروع سال تحصیلی و افزایش بار ترافیکی نباید نمایشگاهی در در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شود.

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی های دشمن برای تشویش اذهان عمومی در سالگرد اغتشاشات گفت: مردم کردستان با موقعیت شناسی خود بار دیگر دشمنان را در رسیدن به توطئه‌های خود ناکام گذاشتند.

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان از کشف محموله بزرگ سلاح و ابزار آلات آمریکایی شامل شوکر برقی ویژه آشوب و اغتشاش از یک فروند شناور در بدو ورود به مرزهای آبی جنوب کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - انسان غربی در عصر ارتباطات، باوجود تحولات فراوان و خیره کننده دچار حیرت و سرگردانی است و علیه تمامیت شخصیت و هویت انسانی خود قیام کرده و تنها راه خروج آنان توجه به نیاز طبیعی، فطرت و پاکدامنی است و خود آنان نیز به این راهکار اعتراف کردند.