دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - به دنبال پیشنهاد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای برگزاری حضوری اجلاس گروه هفت در کمپ دیوید، برخی رهبران کشورهای این گروه پاسخ‌های مثبت و منفی خود در این خصوص را اعلام کردند.

دزفول - ایرنا - سارقان مسلح بامداد پنجشنبه در کیلومتر 18 جاده گتوند - دزفول پس از درگیری با راننده پراید او را زخمی و خودرو را به سرقت بردند.

اهواز - ایرنا - فرماندار اندیکا گفت: با گذشت بیش از هشت ماه از معرفی شهرستان اندیکا به عنوان محروم‌ترین شهرستان خوزستان و تدوین سند چشم‌انداز توسعه، برخی دستگاه هایی اجرایی و خدماتی آن چنان که باید با جدیت پای کار نیامده‌اند.

نیویورک - ایرنا - معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه، گفت کمبود سوخت در ونزوئلا که دولت به تحریم‌های یکجانبه نسبت می‌دهد، تلاش برای پاسخ به کووید -19 را محدود می‌کند.

تهران - ایرنا - حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تشبیه رژیم صهیونیستی به ویروس کرونا، تأکید کرد که در روز قدس امسال، جهان اسلام مخالفت شدید و دشمنی خود را با این ویروس منحوس اعلام می‌دارد.

تهران - ایرنا - دبیرکل اوپک روز پنجشنبه گفت: بازار جهانی پاسخ خوبی به رکورد کاهش تولید اوپک پلاس داشته است.

نیویورک - ایرنا - معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد به واشنگتن هشدار داد خطرات ناشی از حوادث را هنگام استقرار ناوهای خود در منطقه‌ای که نفتکش‌های ایران در نزدیکی ونزوئلا فعالیت‌های قانونی دارند، کاملا درک کند.

تهران - ایرنا - وزیر دفاع ونزوئلا در پاسخ به انتقادهای اخیر در مورد حرکت تانکرهای نفتی ایران به سوی سواحل ونزوئلا گفت که ارتش این کشور تانکرهای ایرانی را محافظت خواهند کرد.

تهران - ایرنا -"آنتونیو گوترش"دبیرکل سازمان ملل متحد چهارشنبه شب در تماس تلفنی با "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر بر موضع ثابت این سازمان در مورد مسأله فلسطین که مبتنی بر حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های بین‌المللی است، تأکید کرد.

ایلام - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی استان ایلام از دستگیری گردانندگان 2 پیج اینستاگرامی متخلف درج قیمت کاذب طلا و ارز در شهر ایلام خبر داد.

تهران - ایرنا - دادگاه رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه با درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای حضور نیافتن در اولین جلسه دادگاهی خود موافقت نکرد.

تهران - ایرنا - غلامحسین دهقانی، سفیر ایران در اتحادیه اروپا براین باور است که این اتحادیه می‌تواند جلوی رفتار آمریکا که از نظر او «تهدیدی علیه حقوق بین‌الملل و امنیت جهانی است» ایستادگی کند.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی طاهر موهبتی را به عنوان معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت منصوب کرد.

تهران - ایرنا - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با تاکید براینکه بحران مشروعیت بزرگترین چالش رژیم صهیونیستی است، گفت: موضوع فلسطین موضوع محوری جهان اسلام است و انقلاب اسلامی ایران هم با توجه به وابستگی شدید و دغدغه‌اش برای جهان اسلام در کنار خواسته‌های به حق مردم فلسطین است.

دزفول - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: باید از ظرفیت بزرگان، معتمدین و شیوخ دزفول برای مقابله با کرونا استفاده شود.

لندن - ایرنا - «آفرین امامی» و «فیونلا کروک» روسای موزه‌های موزه گلستان ایران و «چستر بیتی» ایرلند در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک در قالب امضای یادداشت تفاهم دوجانبه از طرق ویدیو کنفرانس گفت‌وگو کردند.