دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: در دوران شیوع کرونا برای حفظ سلامتی مردم و کادر دندان پزشکی بهتر است که اعمال دندان پزشکی غیرضروری به تعویق بیافتد.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: سال گذشته (1398) 393هزار و 982 نفر فوت کردند و فوت آنها در مهلت قانونی (10روز بعد از فوت) ثبت شده است.

اراک - ایرنا - «روان‌شناسی زبان» عنوان کتابی است که به قلم «هادی آرزمندی»، «محمد ساری» و «زهرا شهابی» نوشته شده و در آن به کاربرد زبان در آموزش و پرورش پرداخته شده است.

مشهد - ایرنا - تصادف زنجیره ای چندین خودرو در بلوار شهید کلانتری مشهد، 11 نفر را مجروح و روانه بیمارستان کرد.

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: خرید تضمینی گندم استان از امروز اول خرداد آغاز شده و تا پاییز ادامه دارد.

پکن - ایرنا - گزارش ها حاکی است که کره شمالی تصمیم دارد تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیچ گفت و گویی با آن کشور نداشته باشد.

ساری _ ایرنا _ همایش استانی مشق نور با دریافت 135 اثر و معرفی 40 اثر برگزیده چهارشنبه شب به کار خود پایان داد.

قزوین - ایرنا - مدیرکل انتقال خون قزوین گفت: براساس نتایج اولیه صورت گرفته، پلاسما درمانی برروی بیماران خوشبختانه نتایج مثبتی به همراه داشته است.

تهران - ایرنا - محسن بدیع که به «پدر صنعت لابراتور ایران» شهرت دارد، از جمله برجسته‌ترین صنعتگران و طراحان سینمای ایران به شمار می‌رود که به جهت فعالیت‌های پشت دوربین کمتر نامی از وی در میان دوستداران و مخاطبان سینما برده می‌شود. بدیع بجز کارهای فنی و طراحی‌های مهندسی در چند فیلم به اموری چون فیلمبرداری، کارگردانی و تدوین نیز پرداخته است.

قشم - ایرنا - چهار سارق که به صورت مجزا به سرقت سیم کابل برق و منزل اقدام می‌کردند در 48 ساعت گذشته دستگیر شدند.

مشهد - ایرنا - توجه به موزه‌ها به عنوان نمایشگاهی از داشته‌های تاریخی، فرهنگی، هویتی و ادبی هر ملت، اهمیت بسزایی در ترسیم چهره ملی و بین‌المللی آن ملت و گامی مهم در مسیر گردشگری فرهنگی به عنوان دریچه‌ای به سوی توسعه پایدار است.

شیراز - ایرنا - فراخوان مسابقه طراحی بازی رایانه‌ای با عنوان کروناپلی به صورت لیگ سراسری مخصوص فرزندان کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور منتشر شد.

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: برای بررسی تمام جوانب و عوارض اجتماعی و اقتصادی طرح توسعه شرکت راشا کاسپین، کمیته‌ای ظرف 2 هفته آینده با حضور دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده و تمام تعهدات طرفین با زمانبندی انجام تعهدات به صورت مکتوب صورتجلسه شود.

زنجان - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: استان زنجان حدود 1.3 درصد از مساحت و جمعیت کشور را دارد اما وضعیت این استان در بسیاری از ویژگی‌ها و شاخص‌ها بالاتر از میانگین کشوری است.

تهران - ایرنا - آلبرشت دورر نقاش و یکی از بهترین گراورسازان تاریخ هنر به شمار می‌رود که با خلق آثاری بی‌همتا در زمینه طراحی، حکاکی و هنر شهرتی جهانی به دست آورد و نفوذ خود را بر روی هنر سده 16 اروپا تثبیت کرد. دستان دعاگوی او از مشهورترین آثار هنری تاریخ هنر جهان به حساب می‌آید.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: لازم است امسال با توجه به شرایط ویژه پیش‌آمده از شیوع بیماری کرونا، مردم با تبلیغ گسترده در فضای مجازی، آمادگی خود را برای نبرد با جنایتکاران رژیم صهیونیست اعلام کنند و روز جهانی قدس را گرامی بدارند.