دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - تصورش هم سخت بود، کسی فکرش را نمی‌کرد رمضان بیاید و خبری از برگزاری نماز تراویح، سفره افطاری و جزء خوانی قرآن در مساجد کردستان نباشد اما کرونا کار خودش را کرد و این ماه پر خیر و برکت، امسال غریبانه در حال وداع با مردم است.

اصفهان - ایرنا - برخی از کارشناسان عملکرد میراث فرهنگی برای حفظ حریم و محوطه‌های تاریخی در برابر قانون شکنی‌ها، تخریب‌ها و مداخلات نهادها را ضعیف دانستند اما مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت اقدامات این نهاد با هدف تعامل مبتنی بر هماهنگی منافع عمومی با منافع میراث فرهنگی اتخاذ شده است.

سمنان - ایرنا - روابط عمومی دانشی با دامنه‌ای گسترده از تکالیف و وظایف است که از انعکاس ظرفیت‌ها و شناسایی کاستی‌ها تا اعتمادسازی و هدایت افکار عمومی را شامل می‌شود، نیاز است تا این دانش اکنون، با ارتقای سطح عملکرد کارکنان آن مبتنی بر ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی، بیش از هر زمان دیگری در خدمت جهش تولید قرار گیرد، اما سوال اینجاست که چگونه.

بروجرد - ایرنا - رییس انجمن حمایت از بیماران خاص بروجرد گفت: تا کنون برای 2 هزار شهروند این شهرستان کارت اهدا عضو صادر شده است.

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خدمت خود در مجلس دهم در پیامی خطاب به فرمانده کل ارتش از همکاری‌های صادقانه، نجیبانه و مدبرانه امیر سرلشکر موسوی و تمام فرماندهان ارتش با مجلس تشکر کرد.

تبریز - ایرنا - سعید جعفری نامور با کسب بیشترین آرای مجمع انتخاباتی هیات بیماران خاص و پیوند اعضای آذربایجان شرقی، برای 4 سال به ریاست این هیات ورزشی انتخاب شد.

بیرجند - ایرنا - قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: فلسطین نماد مقاومت است و گستردگی جبهه مقاومت در سطح جهان از برکات نامگذاری روز قدس به شمار می‌رود.

مهاباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال در راستای تحقق شعار «جهش تولید» و برای ارتقای ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان، 800 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

اراک - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی از تدارک یک‌هزار و 552 پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری زکات فطره در این استان خبر داد و گفت: این پایگاهها در نقاط مختلف استان جانمایی شده‌اند تا مردم به راحتی این تکلیف دینی خود را انجام دهند.

گنبدکاووس - ایرنا - توزیع بیش از 25 میلیارد ریال کمک مومنانه نقدی و سبد معیشتی میان نیازمندان کلاله، کشف تخلف یک میلیارد ریالی در یک مرکز فروش نهاده‌های دامی و آغاز نام‌نویسی در دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس از مهمترین اخبار روز پنجشنبه گلستان است.

تهران - ایرنا - دفتر دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی بسته شد که رییس این دوره قوه مقننه، آن را مظلوم خواند اما خبرهای تایید شده و گمانه های تایید نشده، حکایت از آن دارد که نمایندگان دهمین دوره قانونگذاری در ایران نه مظلوم و نه ظالم، بلکه فرزند شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زمان خود بودند.

ارومیه - ایرنا - پرونده قتل یکی از شهروندان ارومیه‌ای با پیگیری اعضای شعبه دوم کیفری شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه و جلب رضایت از اولیای دم، پس از گذشت 2 سال به سازش منجر شد و قاتل از چوبه دار رهایی یافت.

چابهار - ایرنا - مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان (آبهای فراساحلی) گفت: روزانه حدود 200 تن ماهی در اسکله صیادی کنارک تخلیه و در بازار داخلی استان و سایر نقاط کشور عرضه می‌شود.

پکن - ایرنا - آیین گرامیداشت روز قدس امروز پنجشنبه با حضور "محمد کشاورز زاده" سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و جمع زیادی از اندیشمندان، متفکران و مسلمانان این کشور به صورت وبینار و با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار شد.

شهرکرد - ایرنا - مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماه گذشته با توجه به کند شدن روند حمل و نقل و محدودیت کار هتل‌ها و رستورانها به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا، افزون بر 400 تن محصول ماهی قزل‌آلا در این استان فرآوری، بسته‌بندی و ذخیره‌سازی شد.

اصفهان - ایرنا - رییس جامعه دندانپزشکی ایران شعبه اصفهان گفت: فعالیت مطب‌های دندانپزشکی بر اساس مصوبه وزارت بهداشت، درمان و پزشکی در این استان از سر گرفته شد و انواع خدمات دندانپزشکی با رعایت دستورهای بهداشتی ارایه می‌شود.