شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور با بیان اینکه مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است، گفت: جمهوری اسلامی میز مذاکره را ترک نکرد و برابر فشارها و تحریم‌ها مقاومت و ایستادگی کرد و از حقوق خود کوتاه نیامد.

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور در پیامی روز ملی جمهوری عربی سوریه را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، بر اهمیت امنیت به‌ویژه در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی تأکید کرد.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور کشورمان در ادامه برنامه های سفر2روزه خود به پاکستان، عصر امروز با "آصف علی زرداری" همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

تهران - ایرنا - رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت تدوین پیوست رسانه‌ای برای اقدامات و فعالیت‌های دولت را ضروری دانست و گفت: پیوست رسانه‌ای که باعث می شود فعالیت‌ها به درستی تببین شود، لازمه شکل‌گیری «گفتمان کار و تلاش» است.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان پس از دیدار و رایزنی‌های خود، از یادمان نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران» رونمایی کردند.

تهران - ایرنا - معاون اول رئیس جمهور کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی، شیر خشک و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد را ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان را بسیار مهم و راهبردی دانست و گفت: دو کشور اشتراکات زیادی در حوزه‌های مختلف با یکدیگر دارند.

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سفر رئیس جمهور به پاکستان را سبب تقویت ثبات، امنیت و منافع متقابل در منطقه عنوان کرد و گفت: تاکید دولت سیزهم تعامل و همکاری در زمینه‌های مختلف با همسایگان منطقه‌ای است.

تهران - ایرنا - نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: سنگ بنای تشکیل فراکسیونی با عنوان فراکسیون انقلاب در مجلس دوازدهم توسط منتخبان گذاشته و نشست‌هایی در این خصوص برگزار شده است.

تهران - ایرنا - نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری «جبهه مردمی ایران قوی» با نامزدهای راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

تهران - ایرنا - نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه 1403 کل اعتبارات بخش رفاهی 626 همت در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته 119 همت افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: یکی از برنامه‌های ارتش معرفی شهدا و گوشه‌ای از زندگینامه آنها در کتب درسی و در برنامه شاد برای آشنایی بیشتر نسل جوان با قهرمانان ملی است.

تهران - ایرنا - معاون اول رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی با پایه گذاری امام خمینی (ره) و رهبری مقام معظم رهبری در تمام مسائل سیاسی، امنیتی و روابط بین الملل می‌درخشد و قدرت‌ها و کشورهای منطقه و جهان بدون گرفتن نظر جمهوری اسلامی ایران قدرت تصمیم گیری در منطقه ما را ندارند.

اسلام‌آباد - ایرنا - وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی یک نشست رسمی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

تهران - ایرنا - مدیر شبکه تهران سیما با اشاره به اینکه 34 برنامه تلویزیونی 20 دقیقه‌ای با عنوان "نماینده مردم" برای نامزدهای دور دوم مجلس ضبط و تعریف شده است، گفت: این برنامه‌ها کاملا رایگان است و از شبکه تهران سیما و رادیو تهران پخش خواهد شد.