یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - آیین اختتامیه دومین دوسالانه جایزه ملی غزل "حسین منزوی" با حضور چهره‌های برجسته ادبی کشور و علاقه مندان به شعر و ادب، 28 دی ماه جاری در فرهنگ‌سرای امام خمینی (ره) شهر زنجان برگزار شد.

تهران - ایرنا - تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با اشاره به ابراز رضایت داوران جشنواره فجر امسال برای آثار منتخب بخش مسابقه گفت: حضور آثار خوب از نسل جدید کارگردان‌ها در این دوره از جشنواره بسیار مسرت‌انگیز است.

تهران - ایرنا - فیلم‌های کمدی ایرانی در سال‌های اخیر، نگاه ویژه‌ای به تایلند و دیگر کشورهای آسیای شرقی داشته‌اند. کشورهایی با جاذبه‌های توریستی که به نظر می‌رسد فیلمسازان ایرانی از آنها جز ارائه تصویری کارت پستالی بهره نبرده‌اند.

کرمان - ایرنا - رویداد ملی کارآفرینی پته در چند وجه فعالیت خود را در بازه زمانی 6 ماهه در سیرجان به سرانجام رساند که بخش علمی رویداد با همراهی اساتید و پژوهشگران حوزه صنایع دستی کفه ترازوی هنر پته دوزی را به سمت پیوند علم و هنرهای دستی سنگین کرد.

اصفهان_ ایرنا _ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: 600 اثرِ هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سُنتی استان تاکنون مُهر «اصالت ملی» دریافت کرده‌اند.

تهران - ایرنا - نخستین جلد از مجموعه «شهرهای نمک» با عنوان «سرگردانی» ورود تکنولوژی به یک کشور خیالی با پادشاهی خیالی را به تصویر می‌کشد.

جیرفت - ایرنا - سینما فرهنگ جیرفت شامگاه پنجشنبه شروع به کار کرد تا آغازگر فعالیت سینما در جنوب استان کرمان باشد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه همچنان از طریق وزارت امور خارجه و مسئولان حج عربستان پیگیر راه اندازی عمره مفرده هستیم، گفت: زائران عمره در صورت ارائه انصراف کتبی می توانند عین هزینه واریزی خود را بدون کسر حتی یک ریال دریافت کنند.

تهران - ایرنا - عضو هیات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی با اظهار خوشبینی نسبت به آینده تئاتر خیابانی گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دوره‌های مختلف استعدادهای جوانی را به تمام کشور معرفی کرده است. این رویداد به خصوص در بخش تئاتر خیابانی برای هنرمندان این رشته بسیار حائز اهمیت است.

تهران - ایرنا - عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تأکید بر اینکه امروز هم می‌توان به سخنان سیاسی سعدی گوش فراداد، گفت: گمان می‌کنم در میان نویسندگان تراز اول ادب فارسی با وجود فردوسی که شاهنامه وی کتابی کاملاً سیاسی است، سعدی سیاست‌اندیش‌ترین ادیب است و این را به‌خوبی در آثار این شاعر می‌توان دید.

تهران - ایرنا - فیلم «عروسک» به کارگردانی و تهیه کنندگی راحله کرمی بعد از حضور و کسب مقام و اعتبار در جشنواره های معتبر داخلی و جهانی در ایتالیا، فرانسه، آمریکا، دبی، روسیه و... در بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه یوآلیتی (Youality international short film festival) فرانسه نیز به عنوان بهترین فیلم در بخش بهترین فیلم زن (Best Woman Film) این جشنواره انتخاب شد.

تهران - ایرنا - مدیر گالری گویه گفت: چهارمین دوره نمایشگاه گروهی نقاشی «لطفی، تقاطع مشاهیر» روز جمعه 29 دی ماه جاری در گالری گویه افتتاح می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دومین جایزه دوسالانه غزل «حسین منزوی» گفت: این جایزه در دومین دوره خود از بُعد کمی نسبت به دوره گذشته رشد سه برابری داشته است. شاعران پیشکسوت و جوان از 31 استان کشور با ارائه هزار و 700 اثر در این جایزه شکوه غزل را بار دیگر یادآور شدند.

تهران - ایرنا - برگزیدگان فراخوان سراسری کاریکاتور و کارتون «شکست ترمیم‌ناپذیر» با موضوع عملیات «طوفان الاقصی» معرفی شدند.

تهران - ایرنا - نخستین دوره جشنواره نمایشنامه خوانی با عنوان «نقش نقره ای خیال» در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان گشایش یافت.

تهران - ایرنا - نمایشگاه اسناد تاریخی «150 سال مبارزه با استعمار و استبداد از قاجار تا انقلاب اسلامی» درهای خود را روی علاقمندان به تاریخ باز کرد.