یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پیش‌فروش بلیت نمایش‌های صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سایت «گیشه تئاتر» آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - فراخوان بخش تئاتر دومین مراسم تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) منتشر شد.

تهران - ایرنا - مستند «حکمت در طبابت» روایتی از زندگی و سلوک علمی و فرهنگی سیدمحمود طباطبایی فر، چهره ماندگار پزشکی و جراح برجسته مغز و اعصاب، پنجشنبه 28 دی ماه ساعت 19:00 روی آنتن شبکه 4 سیما می رود.

تهران - ایرنا - فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی از سوی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی اعلام شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نوشت: نقش‌آفرینی عرصه «نمایش»، به دلیل نزدیکی عمیق به آنچه در متن زندگی و بطن تفکرات مردم می‌گذرد، هر روز بیش از پیش سنگین‌تر و خاص‌تر می‌شود.

تهران - ایرنا - نخستین رویداد مد و محیط زیست در ایران با عنوان «هناس» با حضور رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و جمعی از مسئولان در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

تهران - ایرنا - چهار انیمیشن در بخش ویژه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آیند تا ببینیم کدام یک می‌توانند بعدها و در زمان اکران مخاطبان را با خود همراه کنند.

اصفهان - ایرنا - کارگردانِ نمایش «گوش کن» گفت: متن نمایشنامه یک مونولوگ با بهانه های بسیار درستِ روایت است، داستان افتادن یک زن در باتلاقی که به سبب چشم فروبستن‌ها، هر لحظه بیشتر در آن فرو می رود و به لحظه سخت آگاهی می رسد.

تهران - ایرنا - پوستر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با طراحی و اجرای صابر شیخ‌رضایی منتشر شد.

تهران - ایرنا - رییس شورای سیاست‌گذاری همایش ملی گردشگری سلامت با اشاره به برگزاری این همایش در دوم تا چهارم اسفندماه گفت: این رویداد ایجاد بستری برای ارائه نتایج تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران و دانش‌پژوهان در حوزه توسعه گردشگری سلامت است.

تهران - ایرنا - نماهنگ «قدس شریف» با شعری از علیرضا قزوه و آهنگسازی فریدون ناصری در آستانه 29 دی ماه، روز غزه منتشر شد.

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «نامیرا» که قرار بود به تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری و کارگردانی شهریار بحرانی ساخته شود و حتی از آبان امسال کلید هم خورده بود نتوانست خود را به جشنواره چهل و دوم فجر برساند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نسل دوم و سوم انقلاب برای به صدر نشاندن جمهوری اسلامی باید در مسیر جهاد علمی حرکت و تلاش کنند.

تهران - ایرنا - سومین دوره کارگاه‌های تخصصی خانه موسیقی بهمن ماه امسال با حضور جمعی از اساتید پیشکسوت و بنام این حوزه برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - کارگردان نمایش «بی‌جی‌ام‌تاو» مهم‌ترین ویژگی این اثر را روایت مستند آن از عملیات خیبر در روزهای دفاع مقدس می‌داند.

زابل - ایرنا - حبیب الله قادر آتشگر یکی از مردانی است که امروز در کسوت استادی قیچک ساز؛ از درختان گز با حافظه نیرومند و دستان توانمندش ساز و دهل درست کرده و با کوکِ ساز قیچک خود از روزگار سخت مردمان سیستان به دلیل خشکی تالاب بین المللی هامون می‌نوازد.