یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار بالاترین مقام اجرایی کشور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارغ از روند و روال اداری و نظارتی خود، ضریب مضاعفی پیدا می‌کند و مورد توجه قرار می‌گیرد و آن هم به دلیل اثرگذاری فرهنگ در بقیه امور، اهمیت فرهنگ و جوانب و حواشی آن برای مردم و نگاه و اهتمام شخص آقای رییس جمهور به حوزه فرهنگ و هنر و محتواست.

تهران - ایرنا - رئیس هیات‌مدیره جامعه باستان‌شناسی ایران گفت: گِل‌نوشته‌های مالی، نظام مالیاتی و آمار، منحصر و محدود به دوره هخامنشی نیست، همزمان در منطقه بین‌النهرین در دوره آشور و بابل، دانش و فن حسابرسی وجود داشته است.

تهران - ایرنا - بازیگر فیلم کمدی «خجالت نکش 2» گفت: تقلید صدا و بازیگری در رزومه کاری من کاملا تفکیک شده است، به تدریج فهمیدم می‌شود تقلید صدا کرد ولی لوس و لوده نبود. الان هم سعی می‌کنم به سمت لودگی و توهین نروم.

تهران - ایرنا - کارگردان سینمای مستند کشور با اشاره به حضور تعداد چشمگیری از کارگردان‌های کار اولی در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: جشنواره‌های بین‌المللی فجر و سینما حقیقت امسال اتفاق بزرگی را رقم خواهند زد.

تهران - ایرنا - دبیر کمیسیون زنان همایش رسالات الله گفت: برای ایجاد هرگونه روابطی مانند ایجاد دیپلماسی قرآنی در جهان، نیاز به افراد زباندان داریم و تا زبان طرف مقابل را ندانیم که خود جزئی از فرهنگ به حساب می‌آید، عملا موفقیتی کسب نخواهیم کرد.

تهران - ایرنا - سرانجام پیش‌بینی‌های چندین‌ماه قبل ایرنا در مورد گیشه امسال سینمای ایران به واقعیت تبدیل شد و سینماها توانستند قبل از اینکه وارد یازدهمین ماه سال شوند، به مرز 1000 میلیارد تومان برسند.

تهران - ایرنا - «آل کاپون» در بین گانگسترهای آمریکایی از جمله جان دلینجر، فرانک کاستلو و لوکی لوچیانو بخت بلندتری در سینما دارد زیرا فیلم‌های متعددی در مورد او ساخته شده است.

کرمان - ایرنا - فرماندار رفسنجان از فراخوان رویداد ملی طراحی و بسته بندی خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی در این شهرستان خبر داد و گفت: صاحبان ایده می توانند آثار خود را تا 30 بهمن به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

تهران - ایرنا - قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور درباره کریم مجتهدی، چهره ماندگار فلسفه ایران که روز گذشته دار فانی را وداع گفت، نوشت: ایشان نقش بسیار مهمی در رشد پژوهش‌ها و مطالعات فلسفی داشت.

تهران - ایرنا - روایت سمفونیک «ساحت حماسه» به مناسبت برگزاری کنگره 24هزار شهید پایتخت به رهبری حسین شریفی در تالار وحدت رونمایی می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اگر بتوانیم با همکاری‌های بین دستگاهی ظرفیت‌های مردمی موجود در جامعه را تقویت و پشتیبانی کنیم، می‌توانیم حرکتی جهانی و پویشی بین المللی در زمینه ترویج کتاب‌الله و سبک زندگی قرآنی رقم بزنیم.

تهران - ایرنا - مجید نظری نسب، احسان کاوه و فرشاد آذرنیا، داوری بخش رادیوتئاتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را بر عهده گرفتند.

تهران - ایرنا - جدول بخش خیابانی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش‌های مسابقه تئاتر خیابانی ایران، ویژه غزه، هویت ملی و فراگیر منتشر شد.

تهران - ایرنا - تصویربرداری «کریستال سیاه» در تهران و البرز به پایان رسید و این فیلم وارد مرحله تدوین شد.

تهران - ایرنا - برنده دو سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار از ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر، موسیقی متن فیلم سینمایی «معجزه پروین» را می‌سازد.

تهران - ایرنا - مدیر اجرایی جشنواره رسانه های ایران گفت: در نخستین روز ثبت نام این رویداد بیش از 300 رسانه از سراسر کشور ثبت نام کردند.