یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «مجید واشقانی» بازیگر سینما و تلویزیون که با موضوع چه‌گوارا میهمان مجله «هیچ‌یک» شده، معتقد است خیلی مواقع چریکی عمل می‌کند.

تهران - ایرنا - اکران انیمیشن‌های کوتاه رسمیت یافت و آیین رونمایی از مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری «رویاهای بیداری» در گروه سینمایی هنر و تجربه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

تهران - ایرنا - مرحوم آیت الله «مجتبی تهرانی» ماه رجب را موقعیتی خوب برای خواندن دعاها می‌دانست و می‌گفت که خدا می‌خواهد در این ماه به بندگان خود عنایت کند.

تهران - ایرنا - «زیستن در خاورمیانه» موضوع اصلی نمایش «خانم آقای جورج کلونی» به نویسندگی متین ایزدی و کارگردانی مونا صوفی است. یکی از نکات مثبت این نمایش، نقد کردن شجاعانه نادیا مراد نویسنده رمان «آخرین دختر» به عنوان یک دختر ایزدی است که توسط «اَمَل کلونی» (وکیل، فعال حقوق بشر و همسر جرج کلونی) به جهان معرفی شد.

تهران - ایرنا - سیدمصطفی سیدالحسینی کارگردان مستند «هفت سال اینجا» عنوان کرد این مستند روایت یک شهروند عراقی است که به اسارت صدام درآمد.

تهران - ایرنا - نمایشگاه‌هایی همچون «قاب غمگین»، «مرا به نام خطاب کن»، «رویش»، «فریاد»، «ماهک‌های رنگی» و «عبور از سایه‌ها» بهمن ماه در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

تهران - ایرنا - در روزهای پایانی این هفته که آخرین روزهای دی ماه نیز است، با فیلم های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما همراه باشید. فیلم سینمایی «باران» به کارگردانی «مجید مجیدی» و فیلم سینمایی «ریشه در خون» به کارگردانی «سیروس الوند» در این فهرست قرار دارد.

تهران - ایرنا - کارشناس ارشد برنامه‌ریزی فرهنگی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم زندگی در هر کشوری موضوع فرهنگ و اصالت آن جامعه است، گفت: اگر فرهنگ درست تبیین و ارائه آن توسط متخصصین انجام شود باعث پیشرفت و برقراری مناسب با مخاطب خواهد شد در غیر این صورت تبدیل به چالش یا تضادهای جبران ناپذیری می‌شود.

تهران - ایرنا - در حادثه تروریسی و هولناک کرمان که منجر به شهادت و زخمی شدن دهها تن از زائران گلزار شهدای کرمان شد، 6 شهید نیز عضو کتابخانه های عمومی بودند که در گزارش زیر به آخرین کتابی که امانت گرفته بودند اشاره شده است.

تهران - ایرنا - معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، تشکیل کارگروه استان‌های زاگرس‌نشین که با دستور رییس جمهوری صورت گرفت را فرصتی برای حل معضلات و رشد گردشگری این استان‌ها عنوان و بر ارائه ده پیشنهاد مشترک به‌منظور ارائه و اخذ مصوبه تاکید کرد.

اکران انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» برای معلولان، حضور فیلم کوتاه «گوسفند» در جشنواره برلین، انتشار فراخوان یک جشنواره سینمایی و انتشار قطعه «ضد» عنوان چند خبر سینمایی هستند.

تهران - ایرنا - نخستین قسمت از مجله هنری بوم، به کنسرت «همراه با خاطره ها» اثر مجید انتظامی خواهد پرداخت.

تهران - ایرنا - کنسرت‌های «آثاری از برترین آهنگسازان ایران و جهان» به رهبری کیانوش اسلامی و «نسل خلیل» به سرپرستی هژیر مهرافروز به روی صحنه می‌روند.

تهران - ایرنا - راه‌یابی «آنجلو» به جشنواره آمریکایی، «مرزها نمی‌میرند» به بلغارستان، «ده سالگی» به سوییس، کسب رتبه پنجم پُرمخاطب‌ترین فیلم به «هتل» و رونمایی از «نپتون» از خبرهای سینمایی امروز هستند.

تهران - ایرنا - نمایش‌های «میدان یاقوت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهاره رهنما و «دجال» به کارگردانی حسین فردوسی در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌روند.

تهران - ایرنا - یک خبرنگار فلسطینی گفت: امروز رسانه از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر بسییاری داشته و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند صدای حقیقت و خبرنگاران را خاموش کند.