پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با ابراز امیدواری از تصویب مصوبه افزایش حق مسکن کارگران در هفته کارگر، تدوین آیین نامه تبصره 2 ماده 7 قانون کار را خواستار شد و گفت: انتظار داریم با تصویب این آیین نامه، انعقاد قراردادهای موقت در کارهای مستمر را شاهد نباشیم و هیچ کارگری بعد از 25 سال کار همچنان با قرارداد موقت به کار گرفته نشود.

با حکم مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد.

حرکت بازار سرمایه همچنان بر مدار نزول است و شاخص کل بورس امروز بیش از 11 هزار واحد کاهش یافت.

دهمین دوره نمایشگاه بین المللی هوایی ایران (ایران ایرشو) 28 تا 31 اردیبهشت ماه سال 1400 به شکل مجازی در جزیره کیش برگزار می‌شود.

رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه ضمن اشاره به کاهش تراز این دریاچه گفت: با وجود پیگیری‌های انجام شده، وزارت نیرو هنوز حق‌آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه را پرداخت نکرده است.

در صورتی که نسبت تعهدات منقضی شده به کل تعهدات برای یک وارد کننده کالای اساسی بیشتر از 10 درصد و برای سازمان‌های دولتی بیش از 30 درصد باشد، از ثبت سفارش جدید منع می‌شوند.

تعطیلی کسب و کارها به دلیل اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا سبب شده عنان بازاری همچون خودرو به دست دلالان این بازار بیفتد و قیمت‌گذاری‌ها در سایت‌های خرید و فروش صورت گیرد. همین موضوع سبب شده در چنین بازاری افزایش 18 و حتی 34 میلیون تومانی قیمت یک خودرو طی یک ماه، چندان عجیب به نظر نرسد!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کارگر با تمام وجود در مساله تولید احساس مسئولیت می‌کند.

بتی که سال قبل از بازار سرمایه برای مردم ساخته شده بود، اکنون درحال فرو ریختن است و دومینوی اتفاقات مختلف باعث شد در نهایت آخرین مهره که همان اعتماد سهامداران به این بازار بود نیز بیفتد.

بتی که سال قبل از بازار سرمایه برای مردم ساخته شده بود، اکنون درحال فرو ریختن است و دومینوی اتفاقات مختلف باعث شد در نهایت آخرین مهره که همان اعتماد سهامداران به این بازار بود نیز بیفتد.

بحران کرونا در هند باعث شده است که کشورهای بیشتری پرواز به و یا از این کشور را ممنوع اعلام کنند.

با توجه به موانعی که در ترخیص کالاهای اساسی در بنادر وجود داشته و مانع از تسهیل و تسریع ترخیص آنها شده است، اخیرا طی جلسه ای بین دستگاه های مربوطه، مشکلات اصلی در اظهار، ترخیص و انتقال کالاهای اساسی در بازار، بررسی شد و پیشنهاداتی برای تسهیل شرایط طی گزارشی از سوی معاونت اقتصادی دولت به رئیس جمهور ارائه شده است.

به مناسبت فرارسیدن هفته ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولان، تعدادی از دستاوردها و محصولات دفاع بومی که توسط متخصصین سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا طراحی و تولید شده است رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از افزایش 25 درصدی مصرف برق در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: تابستان بسیار سختی در انتظارمان خواهد بود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن معرفی برخی از صنایع پیشران برای تمرکز بیشتر بر آن‌ها، وعده داد که در سال جاری 2000 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید برگردد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: در دو ماهه آخر سال 99، تولیدکنندگان سیمان در برنامه‌ای کاملا منسجم، کاهش تولید را در دستور کار خود قرار دادند، تزریق سیمان را در بازار مصالح‌فروشی و خرده‌فروشی‌ها به صورت قطره‌چکانی انجام دادند و به دلالی در بازار سیمان دامن زدند.