چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر افزایش آمار کرونا در هند و ژاپن که سومین و چهارمین واردکننده بزرگ نفت جهان هستند، اندکی کاهش یافت.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور افزایش عملکرد سازمان‌ها نرم‌افزار مدیریت کسب و کاری را ارائه کرده که نیاز به کدنویسی ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که تا پایان اردیبهشت ماه جاری 7500 هکتار از زمین‌های زراعی استان زیر کشت چغندر قند می‌رود، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح 400 هزار تن محصول برداشت شود.

یکی از شرکت‌های تولیدی با استفاده از الیاف نانو، دستکش‌های آشپزخانه با خواص آنتی‌باکتریال را به منظور جلوگیری از انتقال آلودگی و عوامل بیماری‌زا تولید کرد.

کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان کردستان، در راستای پیشگیری از تنش آبی و سازگاری با کم آبی در سال جاری، اعلام آمادگی کرد.

مدیرعامل یکی از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از ارائه تخفیف 25 درصدی به اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی در بهار 1400 خبر داد.

در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه «همکاری در ایجاد مکانیزم بیمه‌نامه مسئولیت کالای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی» با تاکید بر ضرورت تسهیل ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت نفت، اعلام شد که بیمه مسئولیت کالا، راهکاری برای تضمین کیفیت محصولات دانش‌بنیان خواهد بود.

از امروز تراکنش‌های بدون کد ملی شخص حقیقی و شناسه ملی شخص حقوقی در «پایا» برگشت می‌خورد.

از 402 هزار و 100 میلیارد تومان چک وصول شده در اسفند پارسال 56.4 درصد آن مربوط به چک‌های عادی است که 43.6 درصد دیگر آن را نیز چک‌های رمزدار تشکیل می‌دهند.

امکان دریافت وام سهام عدالت برای مشمولان از اواسط زمستان سال گذشته فراهم شده است و سهام داران می توانند با مراجعه به دو بانک این وام را که فیزیکی و نقدی نیست را دریافت کنند و اگر طی یک ماه مبلغ توسط فرد بازگردانده نشد، در اقساط 36 ماهه باید تسویه شود.

با شروع فصل گرما و عطش سدها در پی کاهش بارندگی ها در ایران، زمزمه بحران آب و کمبود منابع آبی به گوش می رسد، هرچند که طبق گفته های معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برنامه ای برای جیره بندی آب در نظر گرفته نشده اما بیش از 260 شهر امسال با تنش آبی مواجه خواهند بود.

نیوجرسی بالاترین نرخ مالیاتی خرید مسکن در آمریکا را داشته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تعطیلی دفاتر املاک منجر به ایجاد مشکلاتی برای خریداران و فروشندگان شده و درخواست بازگشایی دفاتر با رعایت پروتکلهای بهداشتی را داریم گفت: برای اینکه مردم مقداری توان خرید پیدا کنند باید قیمت مسکن حداقل 25 درصد کاهش پیدا کند.

یونان، ایتالیا و اسپانیا کمترین نرخ های اشتغال را در اروپا دارند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا همه پروازها از و به هندوستان و پاکستان ممنوع بوده و هیچ مسافری از این دو کشور را نمی پذیریم.

مدیر کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی گفت: هر کسی که وارد معاملات ارزهای دیجیتالی می شود، خودش باید مسیولیت همه چیز را قبول کند.