پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

در همکاری مشترک محققان دانشگاه تهران، دانشگاه‌های کرنل و ییل و شرکت اینفوسیس، یک سیستم سنتز برای شبکه‌های مبتنی بر نرم‌افزار طراحی و پیاده‌سازی شد.

مدیرمرکز کنترل آب تهران گفت: سرانه مصرف آب شرب در شهر تهران 240 لیتر برثانیه در شبانه‌روز به ازای هر نفر است که باتوجه به سرانه 170 لیتر بر ثانیه کشوری، تهرانی‌ها 70 لیتر بیشتر از سرانه کشور مصرف می‌کنند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مستندات مرتبط با اختلال صورت‌گرفته توسط اپراتورها که باعث محدودیت دسترسی کاربران به نرم‌افزار کلاب‌هاوس شده را منتشر کرده و اگر اپراتورها نسبت به رفع این محدودیت یا اختلال اقدام نکنند، رگولاتوری موظف است تا زمان رفع تخلف، روزانه تا سقف 50 میلیارد تومان، اپراتور متخلف را جریمه کند.

با توجه به شروع فصل گرما سر و کله کولرهای گازی و آبی در خانواده های ایرانی پیدا می شود و این در شرایطی است که کولرهای گازی بلای جان برق کشورند و امسال نیز که کشور با شرایط کرونایی و کمبود 3000 مگاوات برق دست و پنجه نرم می کند بدنیست بدانیم مصرف برق یک کولر گازی به اندازه چند دستگاه تنفس مصنوعی است.

دولت هند از توییتر خواست دهها توییت شامل توییتهایی که از سوی قانونگذاران محلی ارسال شده و از عملکرد دولت در کنترل شیوع بیماری کووید 19 انتقاد کرده اند را حذف کند.

وزیر دارایی عربستان سعودی اعلام کرد کشورش با جایگزین کردن گاز و منابع تجدیدپذیر به جای سوختهای مایع برای مصرف داخلی، در یک دهه آینده بیش از 200 میلیارد دلار صرفه جویی خواهد کرد.

یک دکترای اقتصاد گفت: در سال 97 تا 99 نرخ ارز مدام شوک‌هایی را تجربه کرد و از 3500 به بیش از 30 هزار تومان رسید؛ در سال 1400 به‌ویژه در نیمه اول می‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که نرخ ارز تغییر چندانی نکند و دچار شوک نشود.

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید نانوپودر اکسید روی با خلوص بیش از 95 درصد برای کاربرد در صنایع بهداشتی و آرایشی و محصولات اطفای حریق شده است.

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز زیرساخت راه اندازی دولت الکترونیک به طور کامل فراهم نشده، گفت: اگر اراده لازم برای راه اندازی دولت الکترونیک وجود داشت بسیاری از مراجعات مردم به اداره ها برای گرفتن خدمات دولتی انجام نمی شد و امکان دورکاری حداکثری نیز میسر بود.

مرغ به عنوان یکی از کالاهای پرمصرف در سبد غذایی ایرانیان در سال های اخیر با نوسانات جدید در حوزه عرضه و قیمت مواجه شده است تا جائی که رشد شتابان قیمت گوشت مرغ و از طرفی کمبود آن در ماه های اخیر ابعاد نگران کنندهای پیدا کرده و مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این کالا در کشور را در وضعیت دشواری قرار داده است، با توجه به دیرینه بودن این شرایط در بازار مرغ، این پرسش مطرح می شود که چرا مشکلات...

صاحبان هر خانه لوکس از خرداد امسال شناسایی می‌شوند و آن‌ها باید تا پایان بهمن ماه مالیات متعلقه را بپردازند که بررسی‌ها نشان می‌دهد، کمترین و بیشترین مالیاتی که این افراد باید بپردازند به ترتیب معادل 10 و بالای 300 میلیون تومان است.

بنا بر اعلام محققان کشور پلاسمای افرادی که مبتلا به بیماری کووید -19 شدند و بهبود یافته‌اند، در نجات جان بیماران بدحال کرونایی مؤثر است؛ از این رو بهبودیافتگان این بیماری بر اساس شرایطی می‌توانند پلاسمای خون خود را برای درمان بیماران مبتلا و همچنین تولید داروهای خاص اهدا کنند.

تحلیلگران می گویند تلاش هفته گذشته اونس طلا برای عبور از مرز 1800 دلار که پیش از این شکسته شده بود، می تواند کمک کند این فلز ارزشمند به بالای مرز 1900 دلار بازگردد.

از بین 78 کشور جهان، کانادا به عنوان بهترین کشور 2021 معرفی شد.

از زمان اعلام برنامه انگلیس برای افزایش مخارج خود، دولت اقدام به 352 میلیارد پوند استقراض کرده است.

کلیه فعالیت های دومین صرافی دیجیتالی ترکیه نیز به دستور مقام قضایی متوقف شد.