شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

نفت در آستانه تعطیلات آخر هفته طولانی، روز پنج شنبه تحت تاثیر اقدام اتحادیه اروپا در بررسی ممنوعیت نفت روسیه در قیمت بالاتری بسته شد و به رشد هفتگی دست یافت.

اپل آزمایش داخلی مدل‌های متعدد مک با نسل جدید تراشه‌های M2 را آغاز کرد.

ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر با اعلام این که توییتر باید خصوصی شود تا رشد کند و به یک پلتفرم برای آزادی بیان تبدیل شود، پیشنهاد خرید نقدی 43 میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی را عرضه کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با کمک و همراهی کشاورزان و کامیون‌داران قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی کاهش یافت.

در حالی که افزایش معاملات خرد و روند صعودی شاخص های بازار سرمایه نشانه های بازگشت اعتماد به این بازار را پررنگ کرده بود، یک بخشنامه ترمز صعود بورس را کشید و باعث شد بورس در یک روز بیش از 33 هزار واحد کاهش یابد.

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت گوجه فرنگی نسبت به هفته قبل کاهشی شده و به کیلویی حدود 18 هزار تومان رسیده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره دلایل راه‌اندازی پردیس‌های تخصصی به جای ایجاد پارک‌های تخصصی، گفت: ما با راه‌اندازی پردیس‌هایی که هر کدام در یک زمینه فناوری تخصصی متمرکز می‌شوند، در تلاشیم تا پارک‌های فناوری تخصصی ایجاد شود.

به دنبال آغاز تهاتر ارز موبایل و خشکبار، شرایط عرضه ارز از سوی صادرکنندگان خشکبار به واردکنندگان موبایل مشخص شده که در آن عدم اطلاع رسانی در مورد نرخ ارز قابل توجه است.

سخنگوی صنعت برق گفت: در اقلیم‌هایی مانند تهران، کولرگازی و داکت اسپیلت، باعث مصرف بیش از اندازه می‌شود و کسانی که از این نوع وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند اگر دمای کولر و ساعت استفاده را مراقبت نکنند نمی‌توانند الگوی مصرف را رعایت کنند و در این صورت متناسب با افزایش مصرف باید مبالغ بیشتری را پرداخت کنند.

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: فاز اول طرح 2500 تنی پرورش ماهیان سردابی شهرک شیلاتی اندیمشک، ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تغییرات قیمت بسته‌های اینترنتی، گفت: غیر از یک مورد ابهام در تعرفه یکی از اپراتورهای ثابت، بقیه تغییرات بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم بوده و تخلفی رخ نداده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به موضوع مصوبه دستمزد مبنای سال 1401 گفت: این تصمیم اگرچه با نیت کمک به قشر کارگر اخذ شده اما تبعات آن کاهش بیشتر قدرت خرید کارگران خواهد بود.

طبق اعلام مسئولان گمرک، اخیرا سه محموله واکسن کرونا وارد گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) شده اما به دلیل عدم درخواست و البته مراجعه وزارت بهداشت، ترخیص نشده است، در حالی که اگر اعلام رسمی صورت بگیرد، به روال گذشته در کمتر از 15 دقیقه و با کمترین تشریفات گمرکی ترخیص خواهد شد.

رییس اداره شیلات خرمشهر از همکاری بنیاد علوی برای توسعه آبزی پروری در شهرستان خبرداد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دلیل شرایط اقلیمی و تغییرات اقلیمی باید با طراحی الگوی کشت برای مناطق، به سمتی حرکت کنیم که کمترین خسارت را کشاورزان ببینند و با منابع آبی که در اختیار داریم بتوانیم پایداری کشت را داشته باشیم.

براساس آخرین اخبار و آمارهای دریافتی در حال حاضر در محورهای شمالی تردد روانی برقرار است اما برای فردا ممکن است حرکت از جنوب به شمال در این محورها ممنوع و تردد به صورت یکطرفه برقرار شود.