جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

همزمان با امتناع مشتریان قدیمی از خرید محموله های روسی، ولادیمیر پوتین اعلام کرد روسیه خریداران جدیدی برای نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ در داخل و خارج پیدا خواهد کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرد تاثیر کامل تحریم‌ها و خودداری خریداران از دریافت نفت روسیه، از ماه مه به بعد مشاهده خواهد شد.

شماری عوامل وجود دارد که قیمتهای نفت را به بالای 100 دلار در هر بشکه برده است اما این روند صعودی ممکن است ناپایدار باشد.

شرکت فراهم کننده خدمات ابری ایتالیایی آروبا (Aruba) و گروهی از فراهم کنندگان خدمات ابری دانمارک از مایکروسافت به دیده بان ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا شکایت کردند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه‌ای خطاب به وزیر صمت ضمن اینکه اخذ عوارض صادراتی محصولات زنجیره فولاد را در چنین شرایطی ظلم مضاعف به فولادسازان ایرانی دانسته، معتقد است که هدف اصلی از وضع عوارض صادراتی، صرفا کسب درآمد از منافع تولیدکنندگان است و براین اساس خواستار لغو عوارض صادراتی زنجیره فولاد شد.

سهم فرش و صنایع دستی با 17 هزار تن صادرات به ارزش 178 میلیون دلار در 11 ماهه سال قبل، از کل ارزش صادرات غیرنفتی فقط 0.4 بوده است.

معامله‌گر برجسته، پیتر برانت معتقد است که قیمت بیت‌کوین می‌تواند 10 برابر ارزش کنونی آن شود.

قیمت طلا امروز پنجشنبه ثابت بود اما قیمت‌ها برای دومین افزایش متوالی هفتگی تعیین شد زیرا بحران اوکراین و افزایش فشارهای تورمی جذابیت این فلز امن را افزایش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در بازدید سرزده از نانوایی های استان از رفع مشکل صفوف طولانی، با نظارت هوشمند و تزریق سهمیه مناسب آرد خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به کاهش بارندگی و بروز خشکسالی گفت: در زمینه رفع مشکلات کشاورزی و مدیریت درست منابع آب نیاز است ایده‌های مبتنی بر روش‌های دانش بنیان ارایه و از این ایده ها در جهت رفع این مشکلات و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی و آب استفاده کرد.

طبق اعلام مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، کالاهای اظهارشده در گمرک پیش از اعلام عوارض از سوی ستاد تنظیم بازار، مشمول پرداخت عوارض نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: 50 تا 60 هزار قلم کالا به زودی به لیست کالاهای مشمول کاهش قیمت اضافه می‌شود که اثرات مثبت آن در سبد خانوار مشهود خواهد بود.

معاون معادن فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت از موضوع اکتشاف به‌عنوان حلقه مفقود شده معادن لرستان خبر داد.

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته 20.8 درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از نوسازی 150 هزار واحد مسکونی در کشور خبر داد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: 250 میلیارد برای خدمات‌دهی به سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده اختصاص یافت.