شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

چند روزی از آغاز سال جدید نگذشته بود که رکوردشکنی قیمت گوجه فرنگی به صدر جدول اخبار رسید و بخش مهمی از مکالمات مردم در باقی مانده دید و بازدیدهای نوروزی را به خود اختصاص داد. در کنار کورس روز به روز قیمت گوجه، شاهد بالا رفتن نامحسوس نرخ مصحولات دیگری مثل سیب زمینی، پیاز، بادمجان و... هم بودیم ولی روند افزایش قیمت هیچ کدام از آنها به اندازه گوجه‌ای که تا دیروز عضو ثابت اغلب وعده‌های...

یکی از شرکت‌های فناور پوشش‌های تبدیلی نانویی مقاوم به خوردگی را عرضه کرده که علاوه بر آنکه موجب افزایش خاصیت مقاومت به خوردگی می‌شود، سرعت خط تولید محصولات لوازم خانگی را نیز ارتقا می‌دهد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد چندین خریدار گاز روسیه موافقت کرده‌اند پرداختشان را به روبل انجام دهند.

پلاتین دوباره به 1000 دلار در هر اونس باز می‌گردد.

افزونه ضد فیشینگ درگاه بانکی، با بررسی پروتکل https، آدرس درگاه و همچنین محتوای صفحه، اصل یا فیشینگ بودن آن صفحه را تشخیص داده و می‌تواند از وارد کردن اطلاعات بانکی در صفحات جعلی جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری و انتقال آب غدیر خوزستان گفت: بر اساس تاکید وزیر نیرو، تلاش ما این است تا پایان تیرماه 1401 بتوانیم آب دز را به شهرهای مورد نظر هدف طرح آبرسانی غدیر برسانیم و اقدامات بسیار خوبی تاکنون در راستای تحقق این هدف انجام شده است.

عرضه محصولات اپل و همچنین لپ تاپ‌های دل و لنوو در صورت ادامه قرنطینه‌های کرونایی چین، با تاخیر روبرو خواهند شد.

افزایش قیمت‌های انرژی جهانی، واردکننده انرژی دولتی ترکیه را برای افزایش بیشتر قیمت‌ها تحت فشار شدیدی قرار داده است.

از آنجا که به نظر می رسد حمله نظامی روسیه به اوکراین، به یک جنگ طولانی تبدیل می‌شود، تلاطم‌های بازارهای نفت به میزان قابل ملاحظه‌ای فروکش کرده است.

قیمت آتی سنگ آهن چین با امید به بهبود تقاضا افزایش یافت.

بر اساس داده‌های موجود، سختی استخراج بیت‌کوین به سرعت کاهش می‌یابد و این مورد نگران‌کننده است.

مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: مردم برای تشخیص کالای قاچاق می‌توانند #7777*4* را شماره گیری و بعد در بخش استعلام کالا، شناسه را وارد کنند تا مشخص شود کالا قاچاق است یا خیر. راه دوم هم استفاده از اپلیکیشن سامانه جامع تجارت است.

تحلیلگران اقتصادی به ارزش‌گذاری شرکت‌ها توجه کرده‌اند و به همین منظور الگوهای متفاوتی را معرفی کرده‌اند. به نظر می‌رسد، چنین الگوهایی نمی‌تواند برای ارزش‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان مناسب باشد؛ ارزش‌گذاری نادرست، یکی از مؤلفه‌هایی است که به فعالیت این شرکت‌ها پایان می‌دهد.

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه برای صعود یا به زمان نیاز دارد یا به اینکه اخبار مثبتی از جمله لغو بخشنامه عوارض صادراتی بر محصولات معدنی و یا واگذاری سهام خودروسازها به بازار تزریق شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با ابراز تأسف شدید از هتک حرمت صورت گرفته به یکی از بانوان شاغل در کلینیک پزشکی بهبهان، از تعلیق فرد هتاک خبر داد.

هر کشوری برای ورود و خروج کالا مقرراتی دارد و ایران هم از این امر مستثنی نیست. خروج برخی کالاها از ایران یا بطور کلی ممنوع است، یا صرفا به میزان خاصی می‌توان خارج کرد. گاهی کسانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، بدلیل ناآگاهی از این مقررات، در فرودگاه و هنگام خروج دچار مشکلاتی می‌شوند. در ادامه به بررسی جزئیات کالاهایی که مطلقا یا بصورت نسبی خروجشان توسط مسافر ممنوع است، می‌پردازیم.