جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

تحریم احتمالی اتحادیه اروپا علیه واردات نفت روسیه ممکن است در دست بررسی باشد اما طراحی و تدوین چنین ممنوعیتی احتمالا چند ماه زمان خواهد برد.

سال گذشته حدود 91 درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شد، امسال نیز بر اساس اعلام مسوولان میزان تولید این نیروگاه‌ها نسبت به سال قبل از آن حدود هشت درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: اجرای طرح بازسازی و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه آب شهید چمران دشت آزادگان با فوریت در حال اجرا است.

رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا، جو بایدن و معاون وی، کامالا هریس اظهارنامه مالیاتی خود را در روز جمعه منتشر کردند.

مقامات آمریکایی مدعی شدند گروه هکری لازاروس که تحت حمایت دولت کره شمالی قرار دارد، در هک گسترده رمزارز که به سرقت 615 میلیون دلار دارایی دیجیتالی منجر شده، دست داشته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت که این بانک در سال گذشته به 150 شرکت دانش بنیان که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بانک معرفی شده اند، 440 فقره تسهیلات پرداخت کرده است.

بیست‌ودومین جلسه کمیته تخصیص، توزیع و نظارت بر کاغذ به منظور رسیدگی به درخواست‌های ناشران برگزار خواهد شد.

دو منبع مطلع اعلام کردند که کارخانه خودروسازی تسلا در حال آماده‌شدن برای از سرگیری تولید در کارخانه شانگهای در روز دوشنبه (18 آوریل) پس از توقف سه‌هفته‌ای است.

آنفلوآنزای پرندگان و جنگ اوکراین در سراسر جهان منجر به افزایش بیشتر قیمت تخم‌مرغ شده است.

تولید در بزرگترین تولیدکننده طلای جهان کاهش یافت.

ویرایشگران دایره المعارف آنلاین ویکی پدیا به حذف رمزارز از گزینه‌های اهدای بنیاد ویکی مدیا رای دادند.

اوکراین مدعی شد قزاقستان ممکن است مخفیانه نفت روسیه را در محموله‌های نفت صادراتی خود بارگیری کرده باشد.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی از تهیه اطلاعات پایه جدید در مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم و در اولویت اول اکتشافی و زیرساخت‌های عمرانی خبر داد و گفت: این پروژه با همکاری مجموعه‌های دانش‌بنیان اجرایی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول از صادرات 70 هزار تن سبزی و صیفی از طریق واحدهای قرنطینه گیاهی این شهرستان به مقصد کشورهای حوزه اوراسیا خبر داد و گفت: در حال حاضر برخی محصولات نیز در حال صادر شدن هستند.

به منظور بررسی و ساماندهی مشکلات بازار میوه و تره‌بار مشهد، از قبیل عدم ارائه فاکتور، وجود واسطه‌ها بعد از زنجیره تولید و عدم نصب قیمت بر روی محصولات، امروز 27 فروردین ماه 1401، ابوالفضل چمندی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان به صورت سرزده از مجموعه میدان بار سپاد مشهد بازدید کردند.

چندی پیش در یکی از برنامه‌های تلویزیونی و به نقل از مجری آن برنامه مطرح شد که تهران 92 روز کمبود آب دارد. این روزها موضوع کمبود آب کشور و به‌ویژه پایتخت در رسانه‌های مختلف شنیده می‌شود و آما رو ارقام و گاهی برآوردهای ضد و نقیضی به گوش می‌رسد.