سه‌شنبه 29 اسفند 1402

باخ: حدس لغو المپیک را هم نمی‌زنم / بازی‌ها موجب شیوع کرونا نمی‌شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
باخ: حدس لغو المپیک را هم نمی‌زنم / بازی‌ها موجب شیوع کرونا نمی‌شود

رییس کمیته بین المللی المپیک تاکید کرد که در مورد لغو المپیک در سال آینده حتی حدس هم نمی‌زند و آنها در حال آماده سازی شرایط برگزاری المپیک هستند.

به گزارش ایسنا، توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در محل برگزاری مسابقات دوچرخه سواری جاده قهرمانی جهانی در ایتالیا حاضر شد و با رسانه ها گفت‌وگو کرد. او به برگزاری المپیک توکیو در سال آینده تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت ویروس کرونا در تابستان سال آینده و دردسترس بودن واکسن پیش بینی های لازم را انجام داده‌ایم. باخ بیان کرد: اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در شرایط شیوع ویروس کرونا دو رویداد مهم و پیچیده قهرمانی جهان و توردوفرانس را با موفقیت برگزار کرده است. این موفقیت به ما و کل جنبش ورزش اعتماد به نفس زیادی می‌دهد. من می‌خواهم از اتحادیه جهانی دوچرخه سواری به دلیل پذیرفتن این مسئولیت و سازمان دهی بسیار مسئولانه تشکر کنم.

او ادامه داد: این اتفاق باعث می شود همه ما اعتماد به نفس داشته باشیم زیرا در چند ماه گذشته دیدیم که می توان در یک محیط امن حتی بدون واکسن رویدادهای بزرگ را برگزار کنیم.

باخ در پاسخ به این پرسش که چه زمانی تصمیم نهایی در مورد برگزاری بازی های المپیک گرفته می شود، گفت: من در مورد لغو بازی‌ها حتی حدس هم نمی‌زنم و ما در حال آماده شدن برای برگزاری المپیک هستیم و خودمان را برای اتفاقات مختلفی آماده می‌کنیم تا بازی ها 23 جولای 2021 (1 مرداد 1400) برگزار شود.

رییس کمیته بین المللی المپیک در مورد استفاده از واکسن برای برگزاری المپیک تاکید کرد: واکسیناسیون همه افرادی که در المپیک شرکت می‌کنند به تضمین ادامه بازی‌ها کمک می‌کند اما واکسن به تنها یک راه حل جادویی نیست که همه مشکلات را برطرف کند اما می تواند به عنوان بخشی از جعبه ابزار ما باشد. ما برای اتفاقات مختلفی آماده می شدیم که اخبار دلگرم کننده در مورد تولید واکسن را شنیدیم. اینکه واکسیناسیون برای همه افراد اجباری باشد یا فقط برای گروه های مختلف این به شرایط آن زمان بستگی خواهد داشت.

اوا دامه داد: ما از الان نمی‌توانیم بگوییم بازی‌های‌های المپیک 10 ماه دیگر به چه صورت خواهد بود، چون ما و دولت ها نمی‌دانیم فردا باید در چه شرایطی زندگی کنیم. نمی‌دانیم افراد مجبور به پوشیدن ماسک می شوند یا نه. همچنین هفته آینده می‌توانند خانه خود را ترک کنند یا نه. اصلادر زمان سفر نیاز به قرنطینه وجود دارد یا خیر.

باخ نسبت به اینکه بازی های المپیک می‌تواند باعث شیوع ویروس کرونا شود واکنش نشان داد و تصریح کرد: من مخالف برچسب گذاری بر روی نام بازی های المپیک هستم و بازی های توکیو باعث شیوع کرونا نخواهد شد، بلکه این بازی‌ها مناسب برای جهان پس از کرونا است. ما باید خودمان را با دنیای جدید سازگار کنیم. این بازی‌ها باعث متحد شدن می‌شود و 206 کشور و تیم پناهنده‌ها در دهکده بازی های المپیک توکیو حضور خواهند داشت. شما روح المپیک را در توکیو خواهید دید و احساس خواهید کرد.

انتهای پیام