شنبه 14 مهر 1403

باران و مه غلیظ پدیده‌های غالب جاده‌های زنجان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
باران و مه غلیظ پدیده‌های غالب جاده‌های زنجان است

زنجان - ایرنا - معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون بارش باران سطح آزادراه‌ها و دیگر جاده‌های این استان را لغزنده کرده و مه غلیظ در ارتفاعات موجب کاهش دید افقی شده است.

جواد یوسفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بارش باران چشمگیری در آزادراه های زنجان - تبریز، زنجان - قزوین و جاده های ترانزیت زنجان - میانه و زنجان - خرمدره - ابهر جریان دارد.

وی تاکید کرد: جاده های زنجان به بیجار، زنجان - دندی، سلطانیه به خدابنده و خدابنده - همدان و سایر مسیرهای فرعی استان نیز بارانی است. معاون راهداری و حمل جاده ای استان زنجان گفت: در جاده های کوهستانی زنجان - طارم و زنجان - تهم - چورزق، زنجان به بیجار و نیک پی - ماهنشان علاوه بر بارش باران مه غلیظ دید افقی رانندگان را کاهش داده است. یوسفی خاطرنشان کرد: تاکنون مشکلی در تردد خودروها گزارش نشده است و ترافیک به صورت عادی و روان جریان دارد. وی اظهارداشت: با توجه به لغزندگی سطح جاده ها و مه غلیظ رانندگان از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری، فاصله طولی را رعایت و در جاده های کوهستانی از چراغ های مه شکن استفاده کنند. به گفته وی، با توجه به پیش بینی‌های انجام شده از سوی هواشناسی استان زنجان بارش باران جریان دارد. معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: اکیپ های راهداری در گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان مستقر هستند. به گزارش ایرنا، این استان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*