جمعه 28 اردیبهشت 1403

باراک اوباما

باراک اوباما

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس جمهوری سابق آمریکا خواستار رد صلاحیت تانیا چوتکان، قاضی پرونده‌ای شد که قضاوت پرونده او درباره تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را برعهده دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهوری سابق آمریکا خواستار رد صلاحیت تانیا چوتکان، قاضی‌ای شد که قضاوت پرونده وی درباره تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را برعهده دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: توافق عادی‌سازی روابط بین تهران و ریاض پیشرفتی بزرگ در تغییر حرکت خاورمیانه به سمت کاهش تنش بین رقبای منطقه‌ای بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با سفر جو بایدن به ویتنام، گمانه زنی ها درباره روابط این بازیگر آسیایی با آمریکا افزایش یافته است؛ بازیگری که علاوه بر تعامل با غرب در میدان چین و روسیه نیز مانور می دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دنیای اقتصاد: 22سال پیش نومحافظه‌کاران آمریکایی، سیاستی را در منطقه غرب آسیا در پیش گرفتند که هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند برنده این سیاست، ایران باشد. بعد از حملات 11سپتامبر2001، آمریکا که به‌زعم خود هژمون بین‌المللی بود و قدرت نظامی‌اش رقیبی نداشت، به منطقه یعنی عراق و افغانستان لشکرکشی کرد. این جنگ‌های بی‌پایان برای آمریکا فقط خسران و هزینه‌های گزاف به بار آورد. اما این سیاست نومحافظه‌کاران...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک از اعضای کنگره آمریکا گفت: دولت بایدن به رغم وعده های مکرر، در خصوص مذاکرات با ایران بر سر برنامه تسلیحاتی این کشور و همچنین تصمیم آن برای اخراج نماینده ویژه خود در امور ایران شفافیت لازم را نداشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«گلن گراثمن»، رئیس کمیته امنیت ملی، امور مرزی و امور خارجه در بیانیه‌ای که در تارنمای مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شد، اعلام کرده است هفته آینده نشستی با موضوع «راهبرد خطرناک: بررسی شکست‌های دولت در قبال ایران» برگزار خواهد شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق اعلام دادستان های فدرال آمریکا هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهوری آمریکا در زمانی که مصرف‌کننده موادمخدر بوده، سلاح گرم در اختیار داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نامه‌ای درون‌سازمانی از وزارت خارجه آمریکا که تهران تایمز افشا کرد نشان می‌داد نماینده ویژه بایدن در امور ایران تعلیق شده است؛ موضوعی که حیرت مقامات و کارشناسان رئیس جمهور آمریکا را به دنیال داشت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تعلیق راب مالی، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران، هم‌چنان مورد توجه شدید سیاستمداران آمریکایی و گروه‌های دیگر است.

وب‌گاه 55 آنلاین

هر وضعیتی در اقتصاد، متضرران و منتفعان خود را دارد. چنان که وقتی اقتصاد بسته است، طبقه‌ای منتفع می‌شود و باز کردن درها، طبقه‌ای دیگر را.

وب‌گاه ورزش سه

در روز اول از دور سوم رقابت‌های یو اس اوپن، نتایج هیجان انگیزی رقم خورد.

وب‌گاه فرارو

این دسر شیرین بخش مهمی از هویت آشپزی بسیاری از نقاط دنیا است و به نوعی درباره منشأ آن اختلاف نظر وجود دارد. به علاوه، این شیرینی جایگاهی تاریخی در اعیاد مقدس مسلمانان، مسیحیان و یهودیان داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اکونومیست در تحلیلی به بررسی نقش خواهر رهبر کره شمالی در تحولات این کشور پرداخته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کیم یو جونگ؛ خواهر رهبر کره شمالی حالا از پس پرده بیرون آمده و دستگاه پروپاگاندای پیونگ یانگ زیر سلطه اوست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تمام شایعات مربوط به مشکلات سلامتی کیم جونگ‌اون سریعاً به احتمال جانشینی او ختم می‌شود. اما خواهر رهبر بودن دشوار است، به ویژه وقتی خود رهبر فرزندانی دارد که تاج و تخت را به ارث ببرند.