یک‌شنبه 15 مهر 1403

بارش‌های تابستانی تا پایان هفته در نیمه غربی کشور ادامه دارد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بارش‌های تابستانی تا پایان هفته در نیمه غربی کشور ادامه دارد

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود، گفت: این شرایط در استان‌های اردبیل، برخی نقاط استان مازندران، البرز، تهران، سمنان، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان، کرمان و شمال هرمزگان به ویژه در ساعات پایانی شب افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا سه شنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات واقع در غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان، در ساعات بعد از ظهر و شب، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز چهارشنبه فقط در ارتفاعات واقع در شمال غرب البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار حاکم است.

ضیائیان افزود: پنجشنبه و جمعه در شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی توضیح داد: در سه روز آینده در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور، برخی نقاط جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری