یک‌شنبه 27 خرداد 1403

بازتاب مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی در رسانه‌های مختلف جهان

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
بازتاب مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی در رسانه‌های مختلف جهان

رسانه‌های خبری دنیا گزارش کردند که میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور رئیسی در تهران شرکت کردند.

به گزارش مشرق، همزمان با مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه که در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند، رسانه‌های معتبر جهان به این مراسم و حضور گسترده مردم در تهران پرداخته‌اند.

رسانه‌های معتبر دنیا این مراسم را پوشش داده‌اند که بیشتر آنها در پوشش خبری خود به حضور گسترده عزاداران اشاره می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه حضور 10 ها هزار نفری در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید ایران و هیأت همراه در سانحه سقوط بالگرد را منعکس کرد. در این گزارش آمده است که مردم با داشتن تصاویری در دست به خیابان‌ها آمده‌اند.

بی‌بی‌سی‌ هم اعلام کرد که جمعیت زیادی در مراسم تشییع شهیدجمهور در تهران تجمع کرده‌اند. تصاویر تلویزیونی خیابان‌های تهران را پر از عزاداران نشان می‌دهد که بسیاری از آنها عکس آیت الله رئیسی یا پرچم ایران را در دست دارند.

دیلی میل نیز حضور 10ها هزار نفری در خیابان‌های تهران را منعکس کرد.

خبرگزاری های رویترز و ایندیپندنت انگلیس نیز مراسم تشییع شهید جمهور، شهید امیر عبداللهیان و همراهان را در تهران به صورت زنده برگزار کردند.

خبرگزاری فرانسه (AFP) نیز خبر اصلی خود را به پوشش مراسم تشییع پیکر شهید رئیس جمهور ایران و تصویری از حضور گسترده مردم در این مراسم اختصاص داده است.

تصاویری از تلویزیون دولتی ایران نشان می‌دهد که میلیون‌ها نفر از مردم عزادار روز چهارشنبه پس از شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در سانحه هلیکوپتر، به دسته‌های عزاداری در تهران پیوستند.

شبکه‌های مختلف خارجی، رهبر معظم کشور ایران را در حال اقامه نماز در مقابل شهدا نشان داد.

در این گزارش‌ها آمده است که راهپیمایی سپس از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی در خیابان‌های شلوغ و مملو از عزاداران راه افتاد. انتظار می‌رود نمایندگان عالی رتبه کشورهای همسایه و دیگر کشورها در این مراسم شرکت کنند.

گزارش‌های این شبکه‌ها اعلام کرد که رئیس‌جمهور ایران روز یکشنبه در سانحه سقوط بالگرد در کنار وزیر امور خارجه کشور و هفت تن دیگر در شمال غرب ایران شهید شدند.

هزاران نفر از ایرانیان عزادار در تبریز در کنار مقامات و مقامات بلندپایه ایرانی در مراسم تشییع حضور داشتند و در خیابان‌ها صف کشیدند.

منبع: ایسنا