شنبه 14 مهر 1403

بازخوانی «آخرین فرصت»

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بازخوانی «آخرین فرصت»

«آخرین فرصت»، کتاب تازه‌تقریظ شده توسط رهبر معظم انقلاب، که روایتی است از زندگی شهید کسایی، از سوی به‌نشر به چاپ هفتم رسید.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چاپ هفتم کتاب «آخرین فرصت» اثری از انتشارات به‌نشر به تازگی روانه بازار کتاب شد.

این کتاب به عنوان اثری خواندنی در حوزه دفاع مقدس امسال مزین به تحسین و تقریظ مقام معظم رهبری شد، در قالب روایت‌های مطرح، مستند و جذاب، ارزش‌های دفاع مقدس، ابعاد عرفانی، معرفتی مبارزاتی، سیاسی و مجاهدت شهید علی کسایی و زندگی سراسر عشق و ایمان این شهید را با همسرش «رفعت قافلان کوهی» با قلمی ساده و روان حکایت می‌کند.

«آخرین فرصت»؛ کتاب تقریظ شده توسط رهبر انقلاب از چه می‌گوید؟

با انتشار خبر تقریظ رهبر معظم بر این اثر، استقبال زیادی از این کتاب صورت گرفت و خیلی زود این اثر را به پله هفتم رساند.

سمیرا اکبری، نویسنده شیرازی در این اثر توانسته 30 ساعت مصاحبه با همسر، برادر و همزمان شهید را با قلمی جذاب بنویسد به نحوی که خواننده با شخصیت اثر همذات پندازی کند.

شروع داستان با یک روایت شیرین و جذاب از سمت همسر شهید آغاز می‌شود. ایجاد تعلیق، نگارش روان و جذاب اثر در خواننده حس کنجکاوری را ایجاد می‌کند و سبب می‌شود خواننده یک نفس و مستمر کتاب را مطالعه کند.

این اثر، با طراحی جلد محمد صمدی و صفحه‌آرایی جعفر پیشه در 328 صفحه و قطع رقعی از سوی انتشارات به‌نشر روانه بازار کتاب شد و به واسطه پرداختن به زندگی شهید علی کسایی با قلمی روان و جذاب تاکنون توانسته در هفت نوبت با شمارگان هفت هزار نسخه به چاپ برسد.

کتاب حاضر به یمن تقریظ رهبر عزیزمان با 20 درصد تخفیف برای همیشه به مخاطبان و همراهان همیشگی انتشارات به نشر در فروشگاه‌های کتاب انتشارات به نشر در مشهد و سراسر کشور و همچنین سایت www.behnashr.com عرضه می‌شود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «علی اینقدر به زبان عربی مسلطه که راحت آزمون کارپردازان حج رو قبول شد. می‌تونست تا 10 سال بدون هیچ خرجی بره مکه و حقوق هم بگیره، اما فقط همون سال اول رفت که حج واجبش بود. سال بعد مافوقش، حاج آقا فاطمی، با رفتنش مخالفت کرد و گفت حضورش تو ارتش بیشتر لازمه. علی هم دیگه انصراف داد. حاج آقا فاطمی وقتی فهمید خیلی تعجب کرد چطور تونسته از همچین موقعیت لذت‌بخشی بگذره.»