شنبه 15 اردیبهشت 1403

بازداشت 2 کارمند متخلف در استان البرز

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بازداشت 2 کارمند متخلف در استان البرز

فرمانده انتظامی البرز از بازداشت 2 کارمند متخلف یکی از دستگاههای اجرایی کرج و بازگشت 14 میلیارد ریال به بیت المال خبر داد.

سردار " حمید هداوند" روز شنبه گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه 2 نفر از کارکنان یکی از ادارات دولتی با واگذاری 2 باب سوله متعلق به آن اداره، پول حاصل از اجاره آن را به حساب شخصی خود واریز کرده اند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با بررسی به عمل آمده و اقدامات پلیسی 2 متهم این پرونده با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر و در تحقیقات مقدماتی به تضییع حقوق دولتی به ارزش 14 میلیارد ریال اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

دستگیری سارقان به عنف در پوشش مامور اداره برق درکرج

رییس پلیس آگاهی البرز از دستگیری پنج سارق به عنف تحت پوشش مامور اداره برق در شهرستان کرج خبر داد.

سرهنگ "حکمت اله شجاعی" گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف برای تعدادی از بانوان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران آگاهی پس از انجام اقدامات پلیسی متهمان را در یکی از مناطق شهرستانکرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه هر پنج سارق را دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: در تحقیقات تخصصی به عمل آمده از متهمان آنان چاره ای جز اعتراف نداشتند و به سه فقره سرقت به عنف سرقت در پوشش مامور اداره برق اعتراف کردند.

شجاعی گفت: سارقان با خودروی پیکان وانت به عنوان فروشنده میوه و تره بار به محل های کم تردد مراجعه و پس از شناسایی زنان بی سرپرست، تنها و سالخورده در فرصتی مناسب البسه اداره برق را پوشیده و به منزل آنان می رفتند و اقدام به سرقت می کردند.

وی خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در ساوجبلاغ

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ از دستگیری سارقان اماکن خصوصی با 29 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " علی سلیمانی " گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان "ساوجبلاغ"، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرارگرفت.

وی افزود: ماموران با انجام چندین شبانه روز اقدامات پلیسی و میدانی، در نهایت موفق به شناسایی یک نفر از سارقان شدند.

سلیمانی اضافه کرد: با هماهنگی مقام قضایی سارق مورد نظر در یک عملیات غافلگیرانه در شهر گلسار این شهرستان دستگیر و به پاسگاه انتظامی منتقل شد.

وی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی ابتدا منکر هرگونه سرقت بود اما در مواجه با مدارک و مستندات موجود و در بازجویی های ماموران به جرم خود با همدستی یک نفر دیگر اعتراف که همدست وی نیز در عملیات جداگانه دستگیر شد.

وی یادآورشد: متهمان در بازجویی های تکمیلی ماموران پلیس آگاهی به 29 فقره سرقت از باغات و اماکن خصوصی خالی از سکنه در سطح شهرستان ساوجبلاغ اعتراف کردند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری18 سارق در کرج

فرمانده انتظامی کرج از دستگیری هشت سارق که با استفاده از غفلت مردم اقدام به کش رو زنی می کردند خبر داد و گفت: متهمان به 21 فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ "پیمان گودرزی" گفت: در پی افزایش سرقت کش رو زنی و مفقودی‌های مشکوک به سرقت در محدوده مهرشهر کرج، موضوع به کلیه ماموران مستقر در این محدوده اعلام شده و گشت زنی های هدفمند برای پیشگیری از سرقت و تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه یافت.

وی افزود: سرانجام ماموران کلانتری 22 مهرشهر طی رد زنی‌های پلیسی و انجام کارهای اطلاعاتی، سارقان را شناسایی و با دستور مقام قضایی در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

گودرزی بیان کرد: متهمان پس از مواجهه با مستندات پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشوده و به 21 فقره انواع سرقت کش رو زنی در سطح شهرستان کرج اعتراف کردند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد در پایان خاطر نشان کرد: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مرجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج همچنین از دستگیری 10 سارق و کشف 24 فقره سرقت اموال داخل خودرو در معابر کرج خبر داد.

گودرزی گفت: با اعلام چندین فقره سرقت داخل خودرو در معابر محمدشهر کرج شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران تخصصی کلانتری 25 محمدشهر قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی ماموران و انجام اقدامات پلیسی 10 نفر از متهمان شناسایی و با هماهنگی قضایی طی عملیات‌های مختلف پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

وی بیان کرد: سارقان در بازجوئی ها مجموعا به 24 فقره سرقت معابر و اموال داخل خودرو اعتراف کردند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.