پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

بازدید گروهی مسئولان قضایی البرز از زندان‌های کرج و فردیس

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بازدید گروهی مسئولان قضایی البرز از زندان‌های کرج و فردیس

مدیرکل زندان‌های البرز گفت: 40 نفر از مسئولین قضائی حوزه‌های مختلف با حضور در زندان‌های مرکزی کرج و فردیس به بررسی وضعیت قضائی مددجویان پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل جمیاری بعد از ظهر چهارشنبه اظهار کرد: با هدف رسیدگی به پرونده‌های قضائی زندانیان تعداد 40 نفر از مسئولین قضائی حوزه‌های مختلف قضائی به سرپرستی کاظمی معاونت اجرای احکام کیفری کرج با حضور در زندان‌های مرکزی کرج و فردیس به بررسی وضعیت قضائی مددجویان پرداختند.

وی با قدردانی از حضور گروهی مسئولین قضائی، دیدار چهره به چهره با زندانیان و پذیرش عرض حضوری آنان - تعیین تکلیف متهمین - اعطای تسهیلات و نهادهای ارفاقی همکاری در جهت توسعه اشتغال زندانیان واجد شرایط و.... را از جمله مواردی دانست که علاوه بر کاهش جمعیت کیفری در اصلاح روند تربیتی زندانیان اثر گذار خواهد بود. مدیر کل زندان‌های البرز سرکشی از خانواده زندانیان و ارائه خدمات حمایتی به آنان را از جمله اولویت‌های ابلاغی بر شمرد و اظهار داشت در یکسال گذشته علاوه بر پرداخت مستمری به 1200 خانواده تحت پوشش با همکاری خیرین 5 هزار بسته معیشتی توزیع و 175 مورد بازدید و سرکشی از خانواده‌ها و محل زندگی آنان انجام گرفته است. وی با توجه به هدف‌گذاری اشتغال 80 درصدی برای محکومان از سوی قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها خواستار همکاری و همراهی مستقیم مسئولین قضائی شد و افزود: در شهریور سال گذشته میزان اشتغال محکومین استان فقط 2/10 درصد بود اما با توسعه کارگاه‌های داخل و بیرون این رقم به 50 درصد رسید اما از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم که باید در فرصت باقیمانده جبران شود. جمیاری کنترل بیماری کرونا و استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی استان در ایجاد قرنطینه‌ها و اقدامات بهداشت و درمان را مانع از ورود کرونا به پوسته‌های درونی دانست و اظهار امیدواری کرد که با ادامه این برنامه‌ها همانند گذشته بیماری در زندان کنترل شود. وی کسب رتبه اول در دادرسی الکترونیکی و پابند را از جمله توفیقات یکسال گذشته عنوان کرد. انتهای پیام /