پنج‌شنبه 7 تیر 1403

بازگشت حجاج جمهوری اسلامی ایران به کشور آغاز شد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
بازگشت حجاج جمهوری اسلامی ایران به کشور آغاز شد

با نخستین پروازها از دو فرودگاه مدینه منوره و جده به مقصد اهواز و تهران خروج زائران کشورمان از سرزمین وحی آغاز شد.

به گزارش مشرق، با آغاز پروازهای بازگشت حجاج کشورمان از صبح امروزجمعه (یکم تیر) از دو فرودگاه مدینه و جده، نخستین کاروان‌های زائران ایرانی سرزمین وحی را ترک کردند.

اولین پرواز بازگشت حجاج ایرانی به مقصد اهواز ساعت 5:20 دقیقه صبح امروز (بوقت عربستان) با 263 زائر فرودگاه مدینه را ترک کرد و دومین پرواز نیز از فرودگاه جده به مقصد تهران صورت گرفت.

بگفته محمد معصومی نماینده ایران ایر در عربستان در موسم حج تمتع 1403 پروازهای بازگشت زائران «مدینه قبل» از فرودگاه جده و زائران «مدینه بعد» که در این مرحله برای زیارت به شهر پیامبر سفر می‌کنند از فرودگاه مدینه به میهن اسلامی بازمی گردند.

همچنین در پروازهای 4 روز نخست مدینه به کشور روزانه بیش از 4000 زائر مدینه قبل به صورت ترانزیت از این شهرراهی ایران می‌شوند.

از مجموع 87 هزارو 650 زائر ایرانی حج امسال قرار است حدود 50 هزار حاجی از فرودگاه مدینه و بقیه حجاج از فرودگاه جده از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به کشور منتقل شوند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، آخرین پرواز 24 تیرماه (هشتم محرم) از فرودگاه جده به مقصد تهران خواهد بود و با این پرواز نیروهای ستادی و اجرایی به کشور باز خواهند گشت.