جمعه 10 فروردین 1403

بازی‌های هم‌بستگی اسلامی | برگزاری مراسم افتتاحیه رسمی رقابت‌ها با رژه کاروان ورزش ایران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بازی‌های هم‌بستگی اسلامی | برگزاری مراسم افتتاحیه رسمی رقابت‌ها با رژه کاروان ورزش ایران

مراسم رسمی افتتاحیه بازی‌های هم‌بستگی اسلامی 2021 در قونیه صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مراسم افتتاحیه رسمی بازی‌های هم‌بستگی اسلامی 2021 در سالن شهرداری شهر قونیه ترکیه و در پنجمین روز از آغاز رقابت‌ها از ساعت 21 به وقت محلی بالاخره صورت پذیرفت که در این مراسم رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان هم حضور داشتند.

از تیم مسئولان ایرانی نیز سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس به همراه علی دادگر و سیدعبدی افتخاری، اعضای بی‌فدراسیون هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در سالن حضور داشتند. علی رغبتی به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان به همراه علی‌رضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در مراسم حضور یافت.

در این مراسم که حضور تماشاگران را هم به دنبال داشت، ابتدا لوگوی این دوره از بازی‌ها به همراه شعار برادری به نمایش در آمد و سپس نوبت به رژه کاروان ورزش کشورهای شرکت‌کننده در تورنمنت قونیه 2021 رسید که کاروان کشورمان هم در آن حضور داشت.

از این رو کاروان ایران برای احترام به ماه محرم با گرمکن و شلوار ورزشی به رنگ سرمه‌ای به پرچم‌داری علی‌رضا کریمی و اکرم خدابنده، قهرمانان کشتی و تکواندوی کشورمان در مراسم افتتاحیه شرکت کرد که به تنها کشور با 2 پرچم‌دار تبدیل شد. پس از پرچمداران، اصغر رحیمی سرپرست کاروان ورزشکاران معلول و در نهایت دیگر ورزشکاران ایران رژه رفتند.

بازی‌های هم‌بستگی اسلامی | برگزاری مراسم افتتاحیه رسمی رقابت‌ها با رژه کاروان ورزش ایران 2