دوشنبه 16 مهر 1403

باشگاه‌های ورزشی فاقد بیمه و کد کارگاهی زنجان مشمول دریافت تسهیلات بانکی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
باشگاه‌های ورزشی فاقد بیمه و کد کارگاهی زنجان مشمول دریافت تسهیلات بانکی شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: آن دسته از باشگاه‌های ورزشی زنجان که فاقد بیمه و کدکارگاهی تامین اجتماعی بودند نیز تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند.

علی خلیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه هیات‌های ورزشی نیز مشمول دریافت این تسهیلات بانکی می شوند، افزود: در مصوبه قبلی، تسهیلات بانکی فقط به باشگاه هایی که دارای بیمه و کد کارگاهی بودند تعلق می‌گرفت اما بر اساس مصوبه جدید هیات دولت این تسهیلات به همه باشگاه های ورزشی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل، پرداخت تسهیلات بانکی به این باشگاه ها را روز گذشته اعلام کرده و لازم است مشمولان هرچه سریع تر اطلاعات خود را با ورود به سامانه کارا، وارد کنند، اظهار داشت: باشگاه های ورزشی از امروز / دوشنبه 16 تیر ماه / تا روز پنجشنبه فرصت ثبت نام در سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir را دارند.

مدیر کل ورزش وجوانان استان زنجان، تعداد باشگاه های فاید بیمه و کدکارگاهی تامین اجتماعی زنجان را بالا خواند و گفت: آن دسته از باشگاه هایی که دارای بیمه و کدگارگاهی بودند و در سامانه کارا ثبت نام کرده بودند از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان به بانک عامل معرفی شده اند.

وزیر ورزش و جوانان، نیز اوایل اردیبهشت ماه در جلسه ای که با فعالان صنعت ورزش داشت، گفته بود: پرداخت تسهیلات به 28 هزار باشگاه ورزشی آسیب دیده از کرونا از هفته آینده آغاز می‌شود اما تا به امروز خبری از ارایه تسهیلات بانکی در نظرگرفته شده نیست.

مسعود سلطانی فر، اهمیت فعالیت باشگاه‌های خصوصی را که متاثر از بیماری کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند مورد توجه قرار داده و اظهار داشته بود: در خصوص 4300 مکان ورزشی که در اختیار داشتیم و به بخش خصوصی اجاره داده شده بود، آنها را مشمول بخشودگی اجاره بها در 2 ماه (اسفند و فروردین) کردیم و اگر این شرایط استمرار یابد، بخشودگی نیز ادامه خواهد داشت و از طرفی بیمه کارفرمایان و برق و گاز را هم استمهال (مهلت) کردیم.

وزیر ورزش و جوانان تعطیلی فعالیت‌های حدود 28 هزار باشگاه خصوصی در سراسر کشور را نیز مهم برشمرده و گفته بود: در این زمینه در دولت تسهیلاتی مصوب شده بطوریکه به میزان هر پرسنلی که این باشگاه ها دارند و حق بیمه پرداخت می‌کنند، تا سقف 16 میلیون برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت وام 12 درصد تعلق می‌گیرد که 8 میلیون برای حقوق و 8 میلیون برای هزینه باشگاه‌ها خواهد بود.

سلطانی‌فر در جلسه یاد شده، میزان تنفس این تسهیلات برای باشگاه‌های خصوصی را چهار ماه و مدت پرداخت را 2 سال عنوان و زمان ارائه آن را حداکثر هفت تا 10 روز آینده اعلام کرده بود و حال باشگاهداران و مربیان استان زنجان، بی صبرانه منتظر تسهیلات درنظر گرفته شده هستند.

*س_برچسب‌ها_س*