پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

باقری: برای موفق نشان دادن خود حاضر به عبور از خطوط قرمز نظام نیستیم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
باقری: برای موفق نشان دادن خود حاضر به عبور از خطوط قرمز نظام نیستیم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه و رئیس هیات مذاکره کننده هسته‌ای در مذاکرات وین صبح امروز پنجشنبه 26 خرداد ماه در هفتمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار داشت: سرعت و شتاب قطار دیپلماسی در گرو هم‌افزایی ملی در موضوعات سیاست خارجی است، لذا دستاوردهای سیاست خارجی طی ده ماه گذشته بیش از آن که مرهون تلاش انفرادی وزارت خارجه در میدان‌های منطقه‌ای و جهانی باشد، ناشی از رویکرد هوشمندانه دستگاه دیپلماسی در استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های ملی و فراملی برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی است.

وی افزود: از این رو راهبرد مدیریتی وزارت خارجه در دوره کنونی مبتنی بر بازیابی جایگاه عملکردی وزارت خارجه در سامانه حکمرانی جمهوری اسلامی در ساحت خارجی است.

معاون سیاسی وزیر خارجه بیان داشت: باورمندی به اصول سیاست خارجی مندرج در قانون اساسی و تعهد به عملی کردن آموزه‌های امامین انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خارجی از جمله رویکردهای راهبردی وزارت خارجه در دولت سیزدهم است.

وی تاکید کرد: اهتمام جدی برای پرهیز از هزینه‌کردن از گنجینه سیاست خارجی برای موفق نشان دادن دیپلماسی از جمله ویژگی‌های راهبردی دستگاه سیاست خارجی در دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر برای این که خود را مردان موفق در میدان دیپلماسی نشان دهیم، حاضر نیستیم تا در قبال اصول و مبانی سیاست خارجی و خطوط قرمز نظام تساهل و تسامح کنیم، بلکه هنر دیپلماسی آن است که مردان خود را فدا کند تا اهداف سیاست خارجی محقق شود.

در حال تکمیل...

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

برجام

مذاکرات وین

علی باقری مذاکرات هسته ای این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
باقری: برای موفق نشان دادن خود حاضر به عبور از خطوط قرمز نظام نیستیم 2
باقری: برای موفق نشان دادن خود حاضر به عبور از خطوط قرمز نظام نیستیم 3