یک‌شنبه 15 مهر 1403

بانک مرکزی

بانک مرکزی

خبرگزاری تسنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی، موضوع رفع تعهدات ارزی وارد کنندگان را معیاری برای تشخیص بازرگان خوب و حمایت از تولیدکننده برشمرد و تاکید کرد: موضوع رفع تعهدات ارزی در مواردی که مشکل ایجاد کرده است با تبصره حل و کلیت آن حفظ شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش و بهای طلا با افزایش رو‌به‌رو بود.

خبرگزاری تسنیم

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 14 سنت معادل 0.9 درصد کاهش به 74 دلار و 74 سنت رسید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

خبرگزاری مهر

دولت اعلام کرده که یک میلیارد دلار برای واردات خودرو اختصاص می دهد اما سوال اینجاست یک میلیارد دلار که تقریباً پول خرید 70 هزار خودرو است، چه میزان از انحصار بازار خودرو را از بین خواهد برد؟

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به طور کلی ارز دیجیتال به هر نوع دارایی یا پولی گفته می‌شود که فقط به صورت الکترونیکی وجود دارد و هیچ قالب فیزیکی و قابل لمسی ندارد. به علت نداشتن ساختار فیزیکی، این ارز‌ها در سیستم‌های کامپیوتری دیجیتال و متصل به اینترنت، ذخیره و مدیریت می‌شوند و می‌توانید به سادگی با استفاده از گوشی همراه خود آنها را خریداری کنید. با توجه به پیچیدگی و گستردگی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بانک مرکزی به صورت ماهانه آمارهای مربوط به بازار مسکن تهران را منتشر می‌کند. تازه‌ترین آمار منتشر شده حکایت از آن دارد که در مرداد 1403، قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به طور متوسط 88 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عبدالناصر همتی در همایش بانکداری اسلامی در پاسخ به منتقدانش که ارزیابی از عملکرد او را به نرخ تورم مربوط دانستند، اعلام کرد که مساله تورم را رییس کل بانک مرکزی باید حل کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عبدالناصر همتی در همایش بانکداری اسلامی در پاسخ به منتقدانش که ارزیابی از عملکرد او را به نرخ تورم مربوط دانستند، اعلام کرد که مساله تورم را رییس کل بانک مرکزی باید حل کند.

وب‌گاه الف

کارشناسان معتقدند اگر برای کارگران در بخش مسکن اقدامی انجام نشود، جامعه دچار آسیب خواهد شد. از سوی دیگر سهم مسکن در سبد هزینه خانوار در کلانشهر تهران بیش از 50 درصد و در شهرهای دیگر اندکی کمتر از تهران است که این موارد اقدامات ویژه دولت را می‌طلبد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به صحبت‌های وزیر اقتصاد، تجربیات گذشته و برخورد عقلایی مسئولین با ریسک‌های سیستماتیک، امیدواری برای روند مثبت و پایدار در بازار سرمایه وجود دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به صحبت‌های وزیر اقتصاد، تجربیات گذشته و برخورد عقلایی مسئولین با ریسک‌های سیستماتیک، امیدواری برای روند مثبت و پایدار در بازار سرمایه وجود دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک کارشناس مسکن گفت: عملکرد صفر 17 بانک در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن، تخلف است، نباید به سادگی از کنار این مساله گذشت، افزود: مطابق قانون 20درصد تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها باید برای امر ساخت مسکن باشد و به ساخت و ساز اختصاص یابد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سهم بخش کشاورزی از کل اشتغال در بهار سال جاری معادل 5.8 درصد بوده است. اما طبق داده‌های بانک مرکزی، این بخش 9 درصد از کل تولید ناخالص بهار را به خود اختصاص داده است.