یک‌شنبه 15 مهر 1403

با مصوبه کمیسیون تلفیق، 3 درصد درآمد نفتی به مناطق محروم اختصاص می‌یابد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
با مصوبه کمیسیون تلفیق، 3 درصد درآمد نفتی به مناطق محروم اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، در تشریح جزئیات و مصوبات این کمیسیون، گفت: از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب براساس قانون اساسی و کلام نورانی امامین انقلاب و سیاست‌های کلی، رفع فقر و محرومیت است. دراین‌راستا پیش‌بینی‌شد تا یک درصد از درآمد صادرات نفت و میعانات و خالص گاز صادراتی، برای مناطق نفت‌خیز و گازخیز و 2 درصد برای مناطق محروم اختصاص یابد.

عزیزی تاکید کرد: همین‌طور 3 درصد از مجموع اعتبارات کشور برای رفع فقر و محرومیت در بودجه‌های سنواتی در طول این 5 سال سامان‌دهی می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همین‌طور تعمیم بیمه برای آحاد مردم از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، اظهار کرد: از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق، تثبیت و تقویت منابع اعتباری قوه قضاییه بود که این خادمان بزرگوار بتوانند هرچه بیشتر به مردم عزیز خدمت‌رسانی کنند.

وی افزود: از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیقف تنفیذ احکام مربوط به ایثارگران عزیز، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و همه ایثارگران بود که به‌خوبی تبیین شد.

عزیزی یادآور شد: در برنامه پیش‌بینی‌شده است که همه روستاهای بالای 20 خانوار به‌طور صددرصد درطول برنامه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات پیدا کنند و زیرساخت‌های آن نیز در برنامه پیش‌بینی‌شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، در پایان، گفت: از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق، توجه به اقتصاد دیجیتال است که زیرساخت‌های رسیدگی و تقویت کسب‌وکارهای فضای دیجیتال، پیش‌بینی شده تا جوانان عزیز بتوانند از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنند و همین‌طور در زمینه هوش مصنوعی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده‌است تمام برنامه‌های مربوط به هوش مصنوعی در این برنامه دیده شده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

مجلس شورای اسلامی

درآمد نفتی مناطق نفت‌خیز مناطق محروم هوش مصنوعی برنامه هفتم توسعه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
با مصوبه کمیسیون تلفیق، 3 درصد درآمد نفتی به مناطق محروم اختصاص می‌یابد 2