جمعه 10 فروردین 1403

بخشدار: تردد خودروها در بخش مرکزی مهریز روان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بخشدار: تردد خودروها در بخش مرکزی مهریز روان است

یزد - ایرنا - بخشدار مهریز گفت: با وجود بارش برف در مناطق روستایی این شهرستان به خصوص در دهستان‌های ارنان و تنگچنار که از پنجشنبه شب آغاز و تا بامداد روز جمعه ادامه داشت، تردد وسایل نقلیه روان و بدون هیچ مشکلی در جریان است.

مهدی دهقانی‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف در اواخر آذرماه جاری که منطقه با کم آبی و 2دهه خشکسالی روبروست، سبب خوشحالی مردم و کشاورزان شد.

وی به ارتفاع برف در منطقه اشاره نکرد و از رانندگان منطقه و خودروهای عبوری خواست هنگام حرکت در جاده های بخش مرکزی مهریز مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه به خاطر پیشگیری از شیوع کووید -19 باید مسافران به جد از سفرهای غیرضروری به روستاهای ییلاقی این شهرستان خودداری کنند از همراهی آحاد مردم در رعایت مقررات قدردانی کرد.

دهقانی زاده 16 آذرماه جاری به ایرنا گفته بود: در شبانه‌روز گذشته بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب در 30 روستای دهستان‌های میانکوه، ارنان و تنگچنار این بخش به برخی زیرساخت‌ها به خصوص راه‌ها، معابر و قنات های منطقه خسارت هایی وارد شد.

وی با اشاره به اینکه میزان خسارت از سوی کارشناسان در حال بررسی است ادامه داد: در اسرع وقت خسارت‌های وارده به مردم و کشاورزان منطقه اعلام می‌شود و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان با همراهی مردم به خصوص دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در آماده باش هستند.

دهستان‌های ارنان و تنگچنار با سه هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.

از جمعیت 55 هزار نفری مهریز 30 درصد در دهستان ارنان، خورمیزات، تنگچنار، بهادران و میانکوه در 140 روستا زندگی می‌کنند و مرکز این شهرستان در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

در استان یزد به دلیل فقر پوشش گیاهی و وجود عرصه های بیابانی و برخی فعالیت های معدنی و دخالت انسان در طبیعت بر اثر بارندگی روان آب جاری و خسارت هایی به تاسیسات زیربنایی وارد می شود.

در سال های اخیر با تمهیدات اتخاذ شده از سوی مدیریت بحران استانداری یزد و همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط در 10 شهرستان استان میزان خسارت ناشی از سیل در مقابسه با سال های گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است و این اقدام در تقویت مهار سیلاب و منابع آب های زیرزمینی استان نقش موثری دارد.

.

*س_برچسب‌ها_س*