جمعه 31 فروردین 1403

بررسی وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بررسی وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بعد از وقفه طولانی به خاطر شیوع ویروس کرونا از دوشنبه به صورت متمرکز در دوحه قطر برگزار می‌شود.

پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران در حالی پا به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می‌گذارد که این روز‌ها شرایط خوبی ندارد و مدیران این باشگاه سرگرم تهیه مطالبات برانکو هستند تا مانع محرومیت نقل و انتقالاتی این تیم شوند.

علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و علی علیپور از این تیم جدا شدند. البته مدیران پرسپولیس هفت بازیکن را در فصل نقل و انتقالات به خدمت گرفتند، اما هواداران هنوز نگران وضعیت تیم خود هستند و شاید نبود این بازیکنان در آسیا به ضرر شاگردان گل محمدی تمام شود.

نتایج پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

تیم پرسپولیس در گروه C لیگ قهرمانان آسیا 2 بازی انجام داده که حاصل آن یک شکست و یک تساوی بوده است.

سرخپوشان در اولین بازی خود برابر تیم الدحیل قطر با 2 گل شکست خوردند، اما در بازی دوم توانستند با تساوی 2 - 2 برابر شارجه امارات با امتیاز امارات را ترک کنند. در حال حاضر پرسپولیس با 1 امتیاز در رده سوم گروه قرار دارد.

بازی‌های پیش روی پرسپولیس

در مجموع 8 بازی در گروه C لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است که پرسپولیس در 4 بازی باقی مانده باید به ترتیب به مصاف تیم‌های التعاون عربستان (2 بازی رفت و برگشت)، الدحیل و شارجه امارات برود. بازی با الدحیل مهم‌ترین دیدار سرخپوشان در این رقابت‌ها است.

شرایط صعود

بررسی شرایط صعود پرسپولیس در گروهش به علت اینکه 8 بازی دیگر باقی مانده سخت است، اما پرسپولیس در صورتی که می‌خواهد از گروه خود صعود کند باید با کسب امتیاز کامل برابر حریف عربستانی در 2 بازی رفت و برگشت جبران مافات کند و رتبه خود را در جدول رده بندی ارتقا بدهد. البته سرخپوشان امسال کار دشواری برای دفاع از حیثیت فوتبال کشورمان در آسیا دارند، اما آن‌ها قصد دارند نشان بدهند که نایب قهرمانی آنها در آسیا تصادفی نبوده است و با همه توان خود در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

وضعیت حریفان پرسپولیس

تیم الدحیل با کسب 52 امتیاز قهرمان لیگ ستارگان قطر شد. تیم التعاون با کسب 35 امتیاز در جایگاه یازدهم لیگ برتر عربستان قرار گرفت. تیم الشارجه هم با 24 امتیاز در رتبه دوم لیگ امارات قرار گرفت.

استقلال

آبی پوشان در حالی چند روز دیگر کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا شروع می‌کنند که وضعیت خوبی ندارند و در لیگ برتر فوتبال و جام حذفی نتوانستند قهرمان شوند. مدیران استقلال قصد دارند استراماچونی مربی ایتالیایی را دوباره به تیم خود بازگردانند، اما قانون منع ورود خارجی‌ها مانع از حضور این مربی ایتالیایی روی نیمکت فنی استقلالی‌ها می‌شود.

نتایج استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

تیم استقلال در گروه A لیگ قهرمانان آسیا در 2 بازی یک تساوی و یک باخت کسب کرده است. آبی پوشان در اولین بازی در آسیا برابر الشرطه عراق به تساوی یک - یک دست رسیدند و در دومین بازی برابر الاهلی عربستان با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند. در حال حاضر آن‌ها با یک امتیاز در رتبه سوم جدول رده بندی گروه A قرار دارند.

بازی‌های پیش روی استقلال

تیم فوتبال استقلال در 4 بازی باقی مانده باید در 2 بازی رفت و برگشت به مصاف الوحده امارات برود، اما این تیم اماراتی به علت شیوع ویروس کرونا از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف داده است.

آبی پوشان 2 بازی برابر تیم‌های الشرطه عراق و الاهلی عربستان دارند. استقلالی‌ها نیاز مبرم به امتیازات این 2 بازی دارند تا از گروه خود صعود کنند.

شرایط صعود

با توجه به انصراف الوحده امارات کار آبی پوشان یک مقدار برای صعود راحت‌تر شده است، اما آن‌ها یک بازی سرنوشت ساز برابر الاهلی عربستان دارند. استقلالی‌ها 2 بار قهرمان آسیا شدند و قصد دارند با همه توان خود به مصاف حریفان آسیایی بروند تا از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنند.

وضعیت حریفان استقلال

تیم فوتبال الوحده با 20 امتیاز در جایگاه هشتم لیگ امارات قرار گرفت. تیم فوتبال الاهلی با 50 امتیاز در رتبه سوم لیگ برتر عربستان قرار گرفت. تیم فوتبال الشرطه هم با کسب 4 امتیاز در جایگاه دهم لیگ عراق قرار گرفت. تیم استقلال هم با 53 امتیاز رتبه دوم لیگ برتر فوتبال ایران را به دست آورد.

وضعیت مربیان و بازیکنان استقلال

مجید نامجو مطلق بعد از استعفای مجیدی به صورت موقت هدایت تیم استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا برعهده گرفت. آبی پوشان برخلاف رقیب سنتی خود توانستند شاکله اصلی تیم را حفظ کنند و با همه توان به مصاف حریفان آسیایی می‌روند. دیاباته، قایدی و مطهری خط حمله استقلال را تشکیل می‌دهند.

سپاهان

طلایی پوشان در حالی از روز سه شنبه کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا شروع می‌کنند که در لیگ برتر و جام حذفی نتوانستند توفیقی به دست آورند و در نهایت امیرقلعه نویی از هدایت طلایی پوشان کناره گیری کرد و جای خود را به محرم نویدکیا اسطوره سپاهان داد.

بازگشت ساکت به صندلی مدیریت باشگاه سپاهان و حضور محرم نویدکیا اسطوره طلایی پوشان روی نیمکت فنی می‌تواند نوید بخش روز‌های خوب برای این تیم باشد.

نتایج سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا

تیم سپاهان در گروه D لیگ قهرمانان آسیا در 2 بازی یک برد و یک شکست به دست آورده است.

طلایی پوشان در اولین بازی خود با 4 گل برابر العین امارات به پیروزی دست یافتند، اما در بازی دوم با 3 گل برابر السد شکست خوردند. در حال حاضر آن‌ها با کسب 3 امتیاز در رتبه سوم قرار دارند.

بازی‌های پیش روی سپاهان

تیم سپاهان در 4 بازی باقی مانده باید به ترتیب به مصاف تیم‌های النصرعربستان (2 بازی رفت و برگشت)، العین امارات و السد قطر برود.

شرایط صعود سپاهان

اگر تیم سپاهان قصد دارد از گروه خود صعود کند باید در 2 بازی رفت و برگشت برابر النصر عربستانی امتیازات کامل را کسب کند. طلایی پوشان با برتری برابر حریف عربستانی شانس خود را برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا افزایش می‌دهند.

وضعیت حریفان سپاهان

تیم النصر با کسب 64 امتیاز رتبه دوم را در لیگ عربستان به دست آورد. تیم السد هم جایگاه سوم را در لیگ ستارگان قطر کسب کرد. تیم العین هم با 37 امتیاز در رتبه دوم لیگ امارات قرار گرفت. تیم سپاهان هم با 49 امتیاز در جایگاه پنجم لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفت.

وضعیت بازیکنان و کادر فنی سپاهان

تیم سپاهان بعد از ناکامی در کسب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال و جام حذفی تغییراتی در مدیریت و کادر فنی خود ایجاد کرد و ساکت به عنوان مدیرعامل باشگاه و نویدکیا به عنوان سرمربی طلایی پوشان انتخاب شدند.

نویدکیا مدرک مربیگری A آسیا را ندارد به همین دلیل تکسیرا مربی پرتغالی به نویدکیا در آسیا کمک می‌کند. علاوه بر این طلایی پوشان شاکله اصلی خود را حفظ کردند و دانیال اسماعیلی فر و نژاد مهدی را تاکنون به خدمت گرفتند.

شهر خودرو

تیم شهر خودرو در حالی وارد لیگ قهرمانان آسیا می‌شود که در لیگ برتر نتوانست سهمیه فصد بعد را کسب کند. سید مهدی رحمتی دروازه بان تیم شهر خودرو با تصمیم مالک باشگاه به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد و جای سهراب بختیاری زاده را روی نیمکت فنی گرفت. رحمتی قصد دارد در اولین تجربه سرمربیگری جواب اعتماد مدیران شهر خودرو را به خوبی بدهد، اما تیمش کار سختی در آسیا دارد.

نتایج شهر خودرو در آسیا

تیم شهر خودرو در گروه B لیگ قهرمانان آسیا در 2 بازی 2 شکست متحمل شده است. این تیم در بازی اول برابر الهلال عربستان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و در بازی دوم برابر پاختاکور ازبکستان نیز با 3 گل بازنده شد. در حال حاضر این تیم بدون امتیاز در انتهای جدول گروه قرار دارد و شانس کمی برای صعود به مرحله بعد دارد.

بازی‌های پیش روی شهر خودرو

تیم شهر خودرو به ترتیب باید به مصاف تیم‌های شباب الاهلی امارات (2 بازی رفت و برگشت)، الهلال عربستان و پاختاکور ازبسکتان برود.

شرایط صعود

تیم شهر خودرو وضعیت خوبی در جدول رده بندی گروه B ندارد و بدون امتیاز در انتهای جدول این گروه قرار دارد و فقط برای اعاده حیثیت به مصاف حریفان آسیایی می‌رود. البته فوتبال قابل پیش بینی نیست و اگر شهر خودرو بتواند 4 بازی پیش روی خود را ببرد و حریفانش امتیاز از دست بدهد شاید روزنه امیدی برای این تیم پیدا شود.

وضعیت حریفان شهر خودرو

تیم فوتبال پاختاکور با کسب 41 امتیاز در صدر جدول لیگ ازبکستان قرار گرفت. تیم الهلال با 72 امتیاز قهرمان لیگ عربستان شد. تیم فوتبال شباب الاهلی امارات به لیگ دسته 2 سقوط کرد.

بررسی وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2
بررسی وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا 3
بررسی وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا 4
بررسی وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا 5