شنبه 29 اردیبهشت 1403

برزیل تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
برزیل تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل روز شنبه تحریم‌های اقتصادی و یکجانبه آمریکا علیه کوبا را محکوم و غیرقانونی توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رئیس جمهور برزیل که برای سفر کاری به کوبا رفته، قرار گرفتن نام این کشور در فهرست کشورهای حامی تروریسم توسط آمریکا را محکوم کرد.

دولت قبلی آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، کوبا را در فهرست دولت‌های حامی تروریسم قرار داده و تحریم‌های متعددی را علیه این کشور اعمال کرده بود. اگرچه دولت «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا برخی از آن اقدامات را تغییر داده، اما تاکنون نام کوبا را از فهرست تروریستی حذف نکرده است.

بر این اساس، داسیلوا در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران کشورهای در حال توسعه (جی77) در هاوانا توضیح داد: «کوبا مدافع حکومت عادلانه‌تر جهانی بوده و تا به امروز قربانی یک تحریم اقتصادی غیرقانونی است».

به نوشته رویترز، وی همچنین افزود: «برزیل مخالف هرگونه اقدام قهری یکجانبه است. ما گنجاندن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم را رد می‌کنیم».

این اظهارات رئیس جمهور برزیل ساعاتی پیش از عزیمت وی به نیویورک، برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیدار با بایدن، بیان شد.

پیش از این، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز در دیدار با «آلوارو لوپز میرا» رئیس نیروهای مسلح انقلابی کوبا از آمادگی مسکو برای کمک به هاوانا در شرایط تحریم‌های غیرقانونی آمریکا خبر داده بود.