شنبه 14 مهر 1403

برف راه 46 روستای استان زنجان را بست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برف راه 46 روستای استان زنجان را بست

زنجان - ایرنا - معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بارش برف سنگین از روز پنجشنبه تا امروز / جمعه / راه 46 روستای این استان را بسته است.

جواد یوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز بارش های برف از روز گذشته با بکارگیری حدود 250 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و فعالیت 400 نیرو پاکسازی، نمک پاشی و برف روبی آزادراه ها، جاده های ترانزیت و دیگر جاده های اصلی استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر همه راه های اصلی و فرعی استان زنجان باز است و تردد خودروهای حامل مواد سوختی و غذایی به صورت عادی و روان جریان دارد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بر اساس گزارش های رسیده از شهرستان های این استان هم اکنون راه 46 روستا در استان به علت بارش برف سنگین بسته شده است. یوسفی اضافه کرد: بیشترین راه روستایی بسته شده به ترتیب در شهرستان های ماهنشان، زنجان، طارم و ایجرود است. وی افزود: رانندگان برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir ارتباط برقرار و سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند. به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است. استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*