شنبه 14 مهر 1403

برنامه استعدادیابی وزنه‌برداری زنجان به صورت مجازی انجام می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برنامه استعدادیابی وزنه‌برداری زنجان به صورت مجازی انجام می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس هیات وزنه برداری استان زنجان گفت: برنامه استعدادیابی ورزش وزنه برداری این استان به صورت مجازی انجام می‌شود.

سعید امیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع ویروس کرونا، موجب توقف حرکت‌های رو به رشد در این رشته ورزشی زنجان نشده است و شناسایی ورزشکاران رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان مستعد و توانمند از طریق مجازی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: برنامه های استعدادیابی هیات وزنه برداری استان زنجان به صورت دقیق، علمی و فنی و با هدف دورخیز برای حضور در بازی های المپیک 2028 نیز شروع شده و فعالیت ها در این خصوص موفقیت آمیز بوده است.

امیدی، افزود: استعدادیابی و انجام تمرینات آموزشی ورزشکاران مستعد و توانمند زیر نظر مربیان مجرب این هیات ازجمله علی نصرتی که عضو کمیته مربیان فدراسیون و مربی ادواری تیم ملی نیز هست، آغاز شده است.

وی تصریح کرد: توانایی ها و استعدادهای فنی ورزشکاران این رشته ورزشی که شامل حرکات قدرتی و سرعتی است در قالب کلیپ های تهیه شده در منزل به این هیات ارسال می شود که از سوی کارشناسان وزنه برداری زنجان به صورت فنی مورد سنجش قرار می گیرد.

امیدی با بیان اینکه ورزشکاران مستعد و شایسته پس از شناسایی برای ورود به حوزه حرفه‌ای و قهرمانی تحت حمایت فنی و تخصصی هیات وزنه برداری استان زنجان و برنامه جامع استعدادیابی با دورخیز المپیک 2028 قرار خواهند گرفت، افزود: علاقه مندان می توانند از طریق واتساپ به شماره 09127455086 تماس برقرار کرده و از این طریق اطلاعات کامل فنی دریافت کنند.

رییس هیات وزنه برداری استان زنجان گفت: وزنه برداری زنجان در سایه همدلی و تلاش های بی وقفه اعضای هیات و همراهی و همگامی علاقه مندان و پشتیبانی های اداره کل ورزش و جوانان و حمایت فدراسیون، پیشرفت چشمگیری در سال های اخیر داشته است که حاصل آن فخرآفرینی در مسابقات داخلی و خارجی، است.

امیدی با اشاره به اینکه از سال 92 برنامه ریزی دقیق و علمی استعدادیابی در این هیات بطور جدی آغاز شد و تلاش ها در این حوزه در سالهای 97 و 98 در رده جوانان و بزرگسالان به شکوفایی رسید، افزود: وزنه برداران مستعد زنجان، سال 97 به مربیگری علی نصرتی در مسابقات آسیایی جوانان به سه نشان طلا و سه نشان نقره و در رقابت های جهانی نیز به 2 نشان نقره و 2 نشان برنز دست یافتند.

وی اظهار داشت: سال 98 نیز حسین سلطانی، امیر عزیزی و حسین نجفی سه وزنه بردار شایسته زنجان در ترکیب تیم ملی جوانان قرار گرفتند که با کسب 6 نشان در مسابقات بررون مرزی، نقش مهمی را در قهرمانی تیم ملی ایفا کردند که این درخور تحسین است.

امیدی ادامه داد: پارسال (98) کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات گزینشی المپیک نیز موفقیت دیگری بود که حاصل شد و در واقع در طی سال‌های اخیر وزنه برداران نوجوان، جوان و بزرگسال این استان در رقابت‌های کشوری و لیگ های داخلی ده‌ها نشان کسب کردند که نشان از توانمندی این رشته ورزشی زنجان است.

*س_برچسب‌ها_س*