دوشنبه 16 مهر 1403

برنامه حمایتی ویژه دولت برای رونق هنر در کشور

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
برنامه حمایتی ویژه دولت برای رونق هنر در کشور

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، کاظم نظری در حاشیه سفر به مازندران اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای سال جدید برنامه های ویژه برای حمایت از هنرهای نمایشی دارد همچنین کارهای نمایشی نیز با آغاز سال جاری با قدرت به روی صحنه رفته است.

وی افزود: چندین نشست برای برنامه های نمایشی در روز جهانی تئاتر را در شهر خوی و دیگر شهرها برگزار کردیم و سالن های تئاتر در استان های مختلف و تهران با فعالیت هنرمندان فعال هستند.

مدیرکل دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امید داریم در سال جاری اقتصاد و هنر با نمایش آثار بسیار خوب و ارزشمند رونق پیدا کنند، تصریح کرد: در مازندران با برگزاری توانمند جشنواره نوجوان مازنی استعدادهای خوبی معرفی شدند که باید حمایت شوند تا در عرصه هنرهای نمایشی نیز کارآمد و توانمند باشند.

وی با اشاره به لزوم رونق بخشیدن به هنرهای نمایشی در نقاط مختلف کشور، گفت: حمایت از هنرمندان هنرهای نمایشی در دستور کار قرار داد همچنین می خواهیم تئاتر استان ها را برای احیا حمایت مالی کنیم و در برنامه های بودجه ای امسال حمایت مالی تئاتر و هنرهای نمایشی ویژه دیده شده است.

برنامه ویژه دولت برای رونق هنر در کشور 

نظری خاطرنشان کرد: با حمایت گروه های نمایشی می خواهیم رونق هنر را در کشور شکل دهیم البته برنامه های حمایتی از هنرهای نمایشی و تئاتر در استان ها هم در دستور کار قرار دارد زیرا انجمن های نمایشی کشور باید فعالانه وارد عرصه شوند تا بتوانیم به بحث آموزش و حمایت از گروه های اجرایی در شهرستان ها پرداخته و پیگیری لازم داشته باشیم.

مدیرکل دفتر هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: باید با حمایت لازم، گروه های نمایشی در شهرها شکل گیرند و شاهد اجرای هنرهای نمایشی بسیار خوب و باکیفیت باشیم.

نظری بیان کرد: هم اکنون حدود یک هزار و 200 گروه نمایشی فعال در کشور داریم که در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت و درج شده و فعالیت گسترده دارند.