پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

برند ایلیکا توضیحاتی ارائه داد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
برند ایلیکا توضیحاتی ارائه داد

تن ماهی ایلیکا دارای تمامی مجوزهای استاندارد است ولی بر روی تعداد محدودی از قوطی‌های کنسرو تن ماهی ایلیکا به اشتباه شماره استاندارد قدیمی درج شده بود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گروه تولیدی بازرگانی آروین‌ملل‌زرین سهامدار اصلی چندین شرکت بزرگ تولیدکننده مواد غذایی و محصولات شوینده است. برند ایلیکا، با قدمت بیش از پانزده سال و دارای سبد محصولات تن‌ماهی، رب گوجه‌فرنگی، کنسرویجات غیرگوشتی یکی از برندهای هلدینگ آروین‌ملل‌زرین است‌. محصولات ایلیکا به صورت برون سپاری تولید و به بازار عرضه می‌شود. در خصوص تن ماهی ایلیکا با توجه به اینکه برخی از کارخانجات تولیدی تن ماهی در جنوب کشور به دلیل شرایط اقتصادی تعطیل و یا با حداقل ظرفیت فعالیت میکنند، این شرکت در جهت رونق تولید و فعال شدن کارخانجات تعطیل منطقه سیستان و بلوچستان، مخصوصا منطقه چابهار، حجم تولید محصولات خود را افزایش داده و به همین علت نیاز به تولید و برون سپاری به کارخانجات متعدد داشت. لذا در جهت تولید تن ماهی ایلیکا با چند کارخانه مختلف قرارداد تولید بسته است. این شرکت چند روز اخیر متوجه انتشار اخباری از سوی اداره استاندارد کرمانشاه و ایلام در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تقلبی بودن تن ماهی ایلیکا گردید که بعد از بررسی‌های حضوری در این شهرها مشخص شد که تعداد محدودی قوطی تن ماهی ایلیکا دارای شماره استاندارد قدیمی مربوط به کارخانه تلاشگران صنعت غذا واقع در استان البرز در بازار کرمانشاه و ایلام فروخته شده بود. طی پیگیری از کارخانجات طرف قرارداد مشخص گردید این قوطی‌ها با شماره استاندارد قدیمی، وارد خط تولید شده و درنهایت در بازار مصرف عرضه گردیده است. لازم به ذکر است محصولات یاد شده مطابق استاندارد در کارخانجات چابهار تولید شده و فقط شماره درج شده روی قوطی اشتباه بود. متاسفانه این پیام بدون هیچگونه اطلاع و درخواست پیگیری از برند ایلیکا در سایت‌های خبری منتشر شد و سبب آسیب شدید به این شرکت و به برند ایلیکا گردید. این اتفاق باعث تعطیلی چندین کارخانه تولیدی و بیکاری کارگران زیادی شده است.

طی روزهای اخیر با مراجعات حضوری و مکاتبات رسمی، مستندات و تاییدیه‌های اداره استاندارد استان سیستان و بلوچستان ارائه گردیده است. امید است هرچه زودتر این موضوع حل شود و برند ایلیکا بدون هیچ دغدغه‌ای به تولید تن‌ماهی باکیفیت برای مصرف‌کنندگان عزیز ادامه دهد.

تصویر مستندات در ادامه قابل مشاهده است.

اینستاگرام ایلیکا:

https://instagram.com/ilikafood?utm_medium=copy_link