سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

برپایی سفره‌های ساده افطاری به‌مناسبت ولادت کریم اهل بیت در گلستان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
برپایی سفره‌های ساده افطاری به‌مناسبت ولادت کریم اهل بیت در گلستان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان از برپایی سفره های ساده افطاری به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) در گلستان خبر داد.

حجت الاسلام رضا دیلمی با تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) به خبرنگار خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) اسوه ای تمام نشدنی برای بشریت بودند و حسن خلق، فروتنی، بردباری، عبودیت، گذشت و ایثار و مهمان‌نوازی از جمله صفات ایشان بود.

وی شجاعت و شهامت در مقابله با جریان فتنه و نفوذ را از ویژگی های برجسته امام حسن‌مجتبی (ع) برشمرد و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری در صدر اسلام یکی از بزرگترین و مهم ترین ضربه هایی که بر اسلام وارد شد آن بود که حکومت اسلامی از امامت به سلطنت شام تبدیل شد چراکه مردم از تحلیل سیاسی دقیق و هوشمندانه برخوردار نبودند و جریان نفوذ و فتنه با ظاهری اسلامی فعالانه در القای شبهات حرکت می کردند موجب انحراف افکار عمومی شدند و این اتفاق در نهایت منجر به صلح امام حسن (ع) شد.

امام حسن مجتبی (ع) کانون عدالت و اسوه شجاعت بود

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه اگر صلح امام حسن (ع) صورت نمی گرفت با توجه به فعالیت گسترده دستگاه تبلیغاتی دشمن و جریان معاند ارکان خاندان نبوی از بین می‌رفتند و نوبت به نهضت عاشورا نمی رسید، تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) کانون عدالت و اسوه شجاعت و شهامت بود، دامنه شخصیت بی مانند سبط اکبر پیامبر اسلام (ص) آنقدر وسیع است که آثار و نشانه های آن در تمام کتاب های مختلف، سیره، تاریخ و مناقب بسیار است، پیامبر اسلام همیشه و همواره از ایشان به عظمت و بزرگی یاد می کردند و می فرمودند حسن ریحانه من است.

دیلمی با بیان اینکه در خجسته ایام سالروز ولادت امام حسن (ع) به همت تشکل های دینی و شبکه تبلیغی ویژه برنامه های متعددی اعم از جشن و سرور، مسابقات فرهنگی و امثال آن پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: برپایی سفره های ساده افطاری در مساجد و اماکن مذهبی و پیگیری تحقق مستمر نهضت مواسات و همدلی است که امیدوارم سبک و سیره زندگی امام حسن مجتبی (ع) در متن جامعه تبدیل به گفتمان و جریان شود. انتهای پیام