یک‌شنبه 8 مهر 1403

برگزاری جلسه هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک / خسروی وفا: فدراسیون ها حتی بدون کمک مالی موظف به کار در حوزه جانبازان و معلولین هستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برگزاری جلسه هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک / خسروی وفا: فدراسیون ها حتی بدون کمک مالی موظف به کار در حوزه جانبازان و معلولین هستند

جلسه هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک برگزار و گزارش عملکرد فصل بهار ارائه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکصد و نود و پنجمین جلسه هیات رییسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به ریاست محمود خسروی وفا برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از اعزام های 7 رشته و اردوهای برگزار شده در فصل بهار به همراه حمایت های کمیته از فدراسیون ها توسط تابع، دبیر اجرایی کمیته ارائه گردید.

اردوهای فدراسیون ها شامل جانبازان و معلولین2780، نابینایان 1934، تیراندازی با کمان 400، تکواندو 650، قایقرانی 650، تنیس روی میز 28 و دوچرخه سواری 48 و جمعا 6490 نفر - روز انجام و حمایت مالی شده است. طی فصل بهار حدود 12 میلیارد تومان به 7 فدراسیون واریزی مستقیم شده است.

برای سال 1401 در صورت تخصیص بودجه، کمک مستقیم به فدراسیون ها 43 میلیارد تومان و کمک غیرمستقیم مثل پرداخت حقوق و ورزشکاران و کادر فنی و... حدود 27 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اولویت بندی برنامه های کمیته درخصوص حمایت از فدراسیون های تابعه نیز به صورت زیر خواهد بود:

اولویت اول: اعزام های کسب سهمیه پاریس یا قهرمانی جهان یا تدارکاتی شانس کسب طلا.

اولویت دوم: اردوهای مصوب ستاد.

اولویت سوم: جشنواره های ورزشی یا قهرمانی کشور یا مسابقات داخلی.

اولویت چهارم: آموزش و تربیت نیروی انسانی که البته برای فدراسیون های تنیس روی میز، بدمینتون، تنیس، سوارکاری و ترای اتلون، اولویت های سوم و چهارم همان اولویت های اول و دوم خواهد بود.

در این جلسه، محمود خسروی وفا رییس کمیته پارالمپیک اظهار داشت: فدراسیون ها حتی بدون کمک مالی کمیته موظف به کار در حوزه جانبازان و معلولین هستند. با کمک مالی کمیته در واقع مسئولیت شان سنگین تر می شود.

خسروی وفا افزود: کمیته ملی پارالمپیک از فدراسیون ها توقع دارد که این حمایت های مالی صرفا برای ورزش جانبازان و معلولین هزینه شود.

انتهای پیام /