پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

برگزاری حضوری کلاس‌های مدارس از اول مهر / توصیه تزریق دز یادآور

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
برگزاری حضوری کلاس‌های مدارس از اول مهر / توصیه تزریق دز یادآور

ایرنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش گفت: کلاس‌های دانش‌آموزان قطعا از اول مهر ماه حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، هر ساله دانش‌آموزان و خانواده‌ها در شهریور ماه پیگیر اخبار مربوط به چگونگی بازگشایی مدارس هستند، اما پس از شیوع ویروس کرونا و آغاز دو سال تحصیلی به صورت مجازی چگونگی بازگشایی مدارس از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

همچنین سال تحصیلی گذشته از 15 شهریور ماه آغاز شد، براین اساس زمان بازگشایی مدارس هم امسال از جمله شبهه‌هایی بود که در فضای مجازی میان کاربران به گوش می‌رسید.

هر چند که وزیر آموزش و پرورش با نزدیک شدن به شهریور از بازگشایی مدارس به صورت حضوری خبرداده بود اما همچنان زمزمه‌هایی در فضای مجازی مبنی بر اخبار نادرست منتشر شده است که موجب گمراهی برخی خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌شود. دراین راستا، یوسف نوری درباره زمان دقیق بازگشایی مدارس اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال برای حدود 2 میلیون دانش‌آموزان دوره تعمیق و تثبیت یادگیری در طول تابستان برگزار شد، بازگشایی مدارس از اول ماه مهر است.

وی افزود: دانش‌آموزانی که در دوران کرونا به هر دلیلی مانند دسترسی نداشتن به ابزار هوشمند و ناقص ماندن آموزش در فضای مجازی دچار افت تحصیلی شدند، در کلاس‌های جبرانی شرکت کردند.

دانش‌آموزان را به تزریق دز یادآور واکسن کرونا توصیه می کنیم وزیر آموزش و پرورش همچنان درباره حضوری بودن کلاس‌های درس خاطرنشان کرد: کلاس‌های دانش‌آموزان از مهرماه بی‌شک به صورت حضوری برگزار می‌شود، با شنیده‌ها از وزارت بهداشت شیوع کرونا افت پیدا کرده است اما حتما دانش‌آموزان را به تزریق دز یادآور توصیه می کنیم.

مدارس و مراکز آموزشی پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور در اسفند ماه سال 98 به منظور حفظ سلامت فرزندان و خانواده‌ها تعطیل و آموزش به ناچار در فضای مجازی دنبال شد. هرچند که امکان تداوم آموزش به صورت مجازی باعث شد که یادگیری به طور کلی تعطیل نشود اما تجربه و تحقیقات نشان داد که اثرات مخرب تعطیلی مدارس و حاضرنشدن فرزندان در کلاس‌های درس به مراتب بسیار بیشتر از کرونا بود. موضوع واکسیناسیون زیرساختی اساسی برای بازگشایی مدارس و حضور دوباره دانش آموزان در مدارس بود که با روی کارآمدن دولت سیزدهم این امر محقق شد و تحولی اساسی در نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزان صورت گرفت. در نهایت با ورود واکسن برای دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله در شهریورماه سال گذشته و همچنین اختصاص بودجه سرانه بهداشتی برای ضدعفونی محیط مدرسه زمینه بازگشایی مدارس به صورت اقتضایی و گروهی و البته آرام و تدریجی برای دانش‌آموزان مهیا شد. تا پایان مهرماه با واکسینه شدن حدود 65 درصد از دانش‌آموزان 12 تا 18 سال، فعالیت حضوری مدارس از آبان ماه به صورت جدی‌تری تداوم یافت و امکان حضور گروهی و اقتضایی همه دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس فراهم شد و این روند تا 14 فروردین ماه 1401 ادامه داشت و در نهایت با مهار کرونا در جامعه، مدارس توانستند فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خود را مانند دوران ماقبل کرونا آغاز کنند. پس از کاهش ویروس کرونا در جامعه، احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ششم فروردین ماه در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی در 14 فروردین که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار شد، تاکید کرد که همه مدارس و مراکز آموزشی باید از 14 فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند و 84 درصد دانش‌آموزان در 14 فروردین ماه 1401 پس از 2 سال دوری از مدارس در کلاس‌های درس حاضر شدند تا به گفته یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش هم زمان با بهار طبیعت و بهار قرآن، بهاری نو در نظام تعلیم و تربیت را رقم زنند.

دانش‌آموزان از 14 فروردین ماه امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند دوران ماقبل کرونا از ساعت 7:30 دقیقه صبح در مدارس حاضر شدند و تا پایان سال تحصیلی و امتحانات در کنار معلم و همکلاسی‌های دوره آموزشی خود را سپری کردند.

بیشتر بخوانید:

نوری: 806هزار نفر فرهنگی مشمول قانون رتبه‌بندی هستند

4747

کد خبر 1665509