جمعه 10 فروردین 1403

برگزاری دوره‌های مشاوره و تحکیم خانواده برای مددجویان کمیته امداد در هفته سلامت روان

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
برگزاری دوره‌های مشاوره و تحکیم خانواده برای مددجویان کمیته امداد در هفته سلامت روان

جعفری گفت: تقدیر از زنان سرپرست خانوار و برگزاری اردوی دختران و مادران از اقدامات این نهاد در هفته سلامت روان بوده است.

حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی از اقدامات این نهاد به مناسبت هفته سلامت روان را در سراسر کشور برشمرد و گفت: اردوی آموزشی ویژه مادران و دختران گ با رویکرد تقویت روابط میان دختران و مادران با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد؛ مسابقات ویژه و انگیزشی برای دانشجویان تحت حمایت جهت ارتقای سطح امید و سلامت روان برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: ارزیابی و سنجش سطح سلامت روان و تهیه شناسنامه الکترونیک اقدام دیگری برای مخاطبین 18 تا 50 سال بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بیان کرد: جلسات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و یلامت روان برای خانواده‌های سرپرست زندانی انجام شده و تقدیر از زنان سرپرست خانواده برای ایجاد انگیزه و ارتقای عزت نفس آنان صورت گرفت.

جعفری به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مشاوران در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: محوریت این دوره‌ها پیشگیری از اختلالات روحی و اجتماعی و مداخلات تخصصی بوده است. بازدید‌های تخصصی از استان‌ها با رویکرد ارتقا سطح خدمات پیشگیرانه و ارائه خدمات حرفه‌ای انجام شد.

وی ادامه داد: میان مراکز و سازمان‌های متولی از جمله آموزش و پرورش بهزیستی، شهرداری با هدف بهره مندی مخاطبین از مشاوره رایگان و خدمات تخصصی تفاهم نامه صورت گرفت و با نظام روانشناسی و مشاوره و کشور در راستای تاسیس مراکز مشاوره «راه زندگی» برای بهره مندی جامعه تحت حمایت از مشاوره و خدمات تخصصی هم افزایی صورت گرفت.

وی در پایان به برخی اقدامات این نهاد برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: مسابقه نقاشی زندگی شاد و و جشنواره تئاتر و سرود ویژه نوجوانان تحت حمایت با هدف افزایش امید و خودباوری انجام شد. برگزاری مشاوره‌های گروهی ویژه نوعروسان کمیته امداد با موضوع پیشگیری از طلاق و استحکام خانواده از برنامه‌های دیگر در هفته سلامت بوده است.

بیشتر بخوانید