سه‌شنبه 17 مهر 1403

برگی از تاریخ؛/ زمانی که والیبال یک استادیوم را پر می‌کرد (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
برگی از تاریخ؛/ زمانی که والیبال یک استادیوم را پر می‌کرد (عکس)

نبرد استقلال و پرسپولیس در هر رشته ورزشی برای هواداران این دو تیم جذاب و مهم می باشد، حالا تجسم کنید این دیدار در فینال برگزار شود.

به گزارش "ورزش سه "، پنج هزار نفر در آبان سال 1367 برای دیدن دیدار رفت فینال جام حذفی والیبال کشور بین دو تیم استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه شهدای هفتم تیر رفته بودند و برای بازی برگشت هم همین تعداد جمعیت درون ورزشگاه بودند و خیلی ها هم نتوانستند به سالن مسابقه راه پیدا کنندجمعیت خارج از ورزشگاه به قدری زیاد بودند که مسئولین ورزشگاه برای راضی نگه داشتن آنها در محوطه پارک شهر تهران برای هوادارن محوطه ای را تعبیه کردند و با دوربین مداربسته بازی را برای آنها به نمایش گذاشتند. این شور و علاقه برای دیدن بازی این دو باشگاه بزرگ با میلیونها هوادار در حالی در آن روزها رقم خورد که یک سال قبل تر و در دیداری برای کمک به سیل زدگان تنها 700نفر برای دیدن بازی دو تیم به ورزشگاه رفته بودند.

والیبال در آن سالها همانند این روزها به بطن جامعه رسوخ نکرده بود، ولی تک ستاره ها هواداران را به ورزشگاه ها می کشاندند و نام استقلال و پرسپولیس برای مردم در هر رشته ورزشی جذابیت های خودش را به همراه داشت. حالا تجسم کنید این دو تیم به فینال رقابتها رسیدند و قرار است برنده به رقابت های آسیایی اعزام شود. تردیدی نیست سالن پر از هوادار می شود و شور و هیجان والیبال به بالاترین حد ممکن در پایتخت می رسد. آن روزها و این دو بازی رفت و برگشت برای کسانی که والیبال را دنبال می کنند یکی از شیرین ترین خاطرات ورزشی است. نبردی که بازی برگشت آن هم با نتیجه سه بر دو به سود استتقلال به پایان رسید تا یاران کاپیتان اصغر نائینی در روز حضور علی موذن پاسور چیره دست پرسپولیس و در روزی که دو گیم از پرسپولیس عقب بودند و در گیم سوم نیز با شکست فاصله زیادی نداشتند با بازگشتی غیرقابل باور قهرمان ایران شوند.

برگی از تاریخ؛/ زمانی که والیبال یک استادیوم را پر می‌کرد (عکس) 2