پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

بزرگترین ضربه داورزنی به والیبال در آستانه المپیک / دلیل سکوت رئیس فدراسیون چیست؟

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
بزرگترین ضربه داورزنی به والیبال در آستانه المپیک / دلیل سکوت رئیس فدراسیون چیست؟

در شرایطی که تیم ملی والیبال باید روی حضور در المپیک تمرکز کند، اظهارات ضد و نقیض اهالی فدراسیون اوضاع را نابسامان کرده است.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران آخرین اقدامات را برای حضوری موفق و رسیدن به آرمان این رشته انجام می دهد، اما درحالی که به زودی المپیک آغاز خواهد شد، ماجرای دعوت از فرهاد قائمی، خط زدنش و در ادامه اظهارات جنجالی این بازیکن پس از خط خوردن، موجب شده تا لایه های پنهانی از تناقض گویی اهالی فدراسیون عیان شود.

* یک تصمیم جنجالی و حقایقی که فاش شد

تیم ملی ایران که با هدایت ولادیمیر آلکنو روس کار خود را در لیگ ملت های والیبال آغاز کرد شروع خوبی از خود نشان نداد و پس از کسب نتایج ضعیف، رئیس فدراسیون از مردم عذرخواهی کرد و در پیامی از حضور فرهاد قائمی در تیم ملی خبر داد. این حضور درحالی بود که این بازیکن قبل از شروع لیگ ملت ها از تیم ملی خداحافظی کرده بود.

تانک روسی بعد از لیگ ملت ها یک هفته به اعضای تیم استراحت داد و سپس دور جدید تمرینات را در شرایطی آغاز کرد که قائمی هم در کنار ملی پوشان حضور داشت. آلکنو پس از حضور در نخستین جلسه تمرینی، روی نام سه بازیکن خط قرمز کشید که فرهاد قائمی هم جزو بازیکنان خارج شده از اردو بود. این تصمیم جنجالی سرمربی روس موجب شد تا این بازیکن لب به سخن گشوده و حقایق عجیبی از تیم ملی را در مطرح کند؛ حقایقی که هنوز هم هیچ جواب واضح و مشخصی از سوی فدراسیون به آن داده نشده است.

بیشتر بخوانید:

*س_بازیکنی که خط خورده بود، مسافر توکیو شد / چه کسی در تیم ملی والیبال تصمیم می‌گیرد؟_س*

* دلیل سکوت داورزنی چیست؟

قائمی در بخشی از صحبت های خود اظهار داشت: «حرفی که داورزنی روز اول با من زد، این بود که 100 درصد در ترکیب حضور خواهم داشت و تایید کادر فنی را هم گرفته است. دلیلش هم این بود که تیم ملی در دریافت مشکلاتی دارد و حضور من می‌تواند کمک کند.»

این روزها محمدرضا داورزنی که رسما در رسانه ملی از فرهاد قائمی برای حضور در ترکیب تیم ملی دعوت کرده بود، موضع سکوت در پیش گرفته تا آلکنو و خوش خبر پاسخگوی اظهارات، سردرگمی رسانه‌ها و اهالی والیبال باشند.

سوال اینجاست که چرا شخص اول فدراسیون که شخصا و بدون هماهنگی با کادر فنی از قائمی برای حضور در تیم ملی دعوت کرده بود، این روزها اظهار نظری نمی کند؟ مگر راسا و بی واسطه این بازیکن را دعوت نکرده بود؟ آیا اظهارات قائمی مبنی بر اینکه از او دعوت شده تا فشار مردم و رسانه ها از روی تیم ملی و فدراسیون برداشته شود، درست بود؟ تنها فردی که می تواند به این سوالات پاسخ دهد، محمدرضا داورزنی است که گویا ترجیح داده این روزها موضع سکوت را در پیش بگیرد. اهالی والیبال امیدوارند که سکوت رئیس فدراسیون در نهایت به سود تیم ملی تمام شود.

* تناقض، رکن اصلی فدراسیون

این موضوع یک روی دیگر هم دارد که آن هم تناقض بین صحبت های محمد رضا داورزنی، ولادیمیر آلکنو و امیر خوش خبر است. رئیس فدراسیون در اظهاراتی مدعی شده بود که با هماهنگی آلکنو از قائمی دعوت به عمل آورده است. امیر خوش خبر، به عنوان سرپرست تیم ملی هم این موضوع را تایید کرد، اما آلکنو در نشست خبری با اصحاب رسانه به صراحت اعلام کرد که در روزنامه های روسی خوانده که قائمی به تیم ملی دعوت شده است.

سرمربی تیم ملی کشورمان اظهار داشت: به من گفته شد بازیکنی داریم که می تواند در سرویس و دریافت خوب باشد و منظور آنها قائمی بود. به من گفتند که ازدواج کرده، اما تمرین می کند و یک مصدومیت جدی هم داشته است. با شرایطی که وجود داشت، موضوع حضور قائمی در تیم ملی منتفی شد، اما بعد از لیگ ملت ها به روسیه رفتم و 2 روز قبل از برگشت به ایران در روزنامه های روسی خواندم که قائمی به تیم ملی دعوت شده است.

آلکنو بارها در اظهاراتش مدعی شد که به هیچکسی حق دخالت در امور فنی را نمی دهد، اما حتی همین صحبت ها هم با حضور قائمی در اردوهای تیم ملی نقض شد. روابط عمومی فدراسیون هم این روزها به بهانه جلسات مختلف با فدراسیون جهانی و گرفتن مسئولیت برگزاری مسابقات نوجوانان جهان در تهران وارد این ماجرا نمی شود و ترجیح می دهد ادامه دهنده روندی باشد که رئیس فدراسیون در پیش گرفته است. شاید یک تماس تلفنی با بازیکن خوش اخلاق والیبال که همه اهالی این رشته به نیکی از وی یاد می کنند و دعوت از وی برای بدرقه تیم ملی و هم بازی های سابقش بتواند ورق را به کلی برگرداند، اما به نظر می رسد فدراسیون نشین ها علاقه ای ندارد که به حواشی خاتمه دهند.

* بزرگترین ضربه ای که در آستانه المپیک به والیبال زده شد

بازیکن پرجنب و جوش سابق کشورمان با آن همه سابقه درخشان که برای کمک به تیم ملی کشورش به دعوت داورزنی لبیک گفته و با عهدشکنی از خداحافظی چند ماه پیش به اردو آمده بود، به جز خط خوردن و تحمل نگاه تحقیرآمیز هم تیمی های سابقش چیزی ندید. همین موجب شد تا کارد به استخوانش برسد و واقعیت هایی از تیم ملی را برای روشن شدن اذهان عنوان کند. بازی با نام، آبرو و اعتبار بازیکن محبوبی همچون قائمی در آستانه المپیک بزرگترین ضربه ای بود که داورزنی با دستان خود به والیبال زد و این روزها بنا به دلایل نامشخص موضع سکوت در پیش گرفته است.

همه اهالی والیبال و رسانه ها عمیقا امیدوارند که والیبال کشورمان در المپیک بدرخشد و بتواند حماسه ای دیگر خلق کند، اما بایستی تمام تمهیدات اندیشیده شود تا مانع از حاشیه سازی ها شد.

منبع: فارس
بزرگترین ضربه داورزنی به والیبال در آستانه المپیک / دلیل سکوت رئیس فدراسیون چیست؟ 2
بزرگترین ضربه داورزنی به والیبال در آستانه المپیک / دلیل سکوت رئیس فدراسیون چیست؟ 3
بزرگترین ضربه داورزنی به والیبال در آستانه المپیک / دلیل سکوت رئیس فدراسیون چیست؟ 4
بزرگترین ضربه داورزنی به والیبال در آستانه المپیک / دلیل سکوت رئیس فدراسیون چیست؟ 5